Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: MySQL na początek
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
Tsiru
Witam wszystkich.
Potrzebuje kurs mySQLa, który, by opisywał każdą kolejną funkcje i potem pokazywał ją w praktyce na konkretnym przykładzie.
Może ktoś coś takiego ma ?
Dziękuje z góry.
TomASS
Oj nie uważało się zbytnio, jest nawet na forum -> tutaj. I na dole strony jest link do manuala w razie wątpliwości, a jak dalej będzie mało to pisz smile.gif
Powodzenia.
Tsiru
Czytałem to, ale w mysql jestem zielony (i to nawet nie bardzo).
Pozatym w tym poście jest to opisane tak, że trzeba mieć chociaż podstawowe pojęcie o mySQL.
Próbowałem na początek
Cytat
mysql_connect("127.0.0.1:80","root",'hasło'):
ale ładowało się atrasznie długo i wyskoczył błąd
Cytat
Warning: mysql_connect(): Lost connection to MySQL server during query in /home/bartek/htdocs/mysql/2.php on line 2

Apacha konfigurowałem z poleceniem
Cytat
'./configure' '--enable-track-vars' '--enable-trans-sid' '--with-mysql' '--disable-debug' '--with-apxs=/usr/local/apache/bin/apxs'
i mySQL powinno być. Port 80 mam przecież otwarty. Skąd się bierze ten błąd ?
TomASS
A pokaż kod. Być może źle skonfigurowałeś serwer, na początek polecam wgrać: Appserv. Nie ma problemów z konfiguracją i instalacją.
Tsiru
Ale ja mam linuxa guitar.gif
TomASS
Noto Foxserv smile.gif
kszychu
A od kiedy to z mysql'em łączymy się na porcie 80? laugh.gif
Domyślny port do połączeń z mysql to 3306, ale jeśli masz to na tej samej maszynie, to łącz się przez socket.
Czyli:
  1. <?php
  2. mysql_connect('localhost',"root",'hasło');
  3. ?>
Tsiru
Cytat
A od kiedy to z mysql'em łączymy się na porcie 80?  laugh.gif

Od tąd
  1. <?php
  2. mysql_connect('localhost:80',"root",'hasło');
  3. ?>

Pozatym i na shocket'cie, i na konkretnym porcie i adresie wypluwa to samo.
Teraz poprubuje z foxserv.
kszychu
Nie no, zapłacisz mi za tę klawiaturę zaparskaną kawą!