![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 41 Pomógł: 0 Dołączył: 13.02.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Nie piszę z problemem, bo to nie stanowi problemu a raczej kwestię do ulepszenia. Otóż ciągle staram się ulepszać mój patent na CMSa, jednak mam problem z systemowym spojrzeniem. Otóż mechanizm mojego CMSa wygląda tak: * każdy plik w katalogu głównym to tylko zbiór instrukcji include do plikow z funkcjami (np. wyswietlanie newsow). W plikach z funckjami sa dane nt. wygladu bo np. sa tam znaczniki div. Wszystko jakoś działa, ale potrzebna mi jest rada na temat wlasciwej struktury plikow bo np. w mojej strukturze chcialbym np. sterowac tytulem strony z poziomu danych pobieranych z bazy, ale dopiero laduja sie razem z news'em. Chcialbym stworzyc system wlasnymi silami nie korzystajac z gotowcow :-) ale oczywiscie rady mile widziane |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 155 Pomógł: 9 Dołączył: 26.01.2004 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
includy robią się problematyczne bo obciążają serwer. nie prościej wszystko obiektowo napisać i generować same divy z konkretnymi id? potem to tylko stylem poskładać do kupy i będzie śmigać. No i nie ma kłopotów z milionem templejtów bo podmieniasz styl i koniec.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 190 Pomógł: 1 Dołączył: 20.05.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Skoro juz o czyms tak rozbudowanym jak CMS mowa, to ja bym ci polecal przejscie na programowanie obiektowe i strukture aplikacji oparta mniej lub bardziej na wzorcach MVC i ActiveRecord, wykorzystujaca jakis system szablonow (cos w rodzaju Smarty lub chociazby prosta klase wlasnej roboty, wykorzystujaca szablony php - jak w CodeIgniter).
W moim przypadku taki sposob pisania sie niezle sprawdza. Poczytaj sobie tym na forum czy w sieci bo to temat rzeka... Z twojego opisu wnosze ze w tej chwili programujesz strukturalnie, wiec musisz sie przygotowac na zmiane sposobu patrzenia na aplikacje i zapewne sporo czasu minie, zanim w pelni zalapiesz obiektowke i zaczniesz tworzyc naprawde dobre i elastyczne projekty. @MMX3 Co maja includy do programowania obiektowego? A jak piszesz obiektowo to nie includujesz serii plikow z klasami? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 155 Pomógł: 9 Dołączył: 26.01.2004 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
obsługa bazy i pluginy są includeowane w index.php. Przy includach można się łatwo zamotać. I wypada używać inlude_once bo jak jest wszystko w globalach to robi się totalny syf i jak w c++ potem trzeba zerować zmienne bo śmieci zostają. Ja najczęściej w konstruktorze ładuje pliki konfiguracyjne przypisuje je do atrybutów i tyle. Tak samo konstruktor odpowiada za mechanizmy sesji. No i panel admina zazwyczaj pisze poza głównym silnikiem.
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 04:20 |