Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Stworzenie gry przeglądarkowej - wybór technologii
DaveMaster
post 5.02.2014, 12:24:01
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 5.02.2014

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
zamierzam stworzyć ze swoim zespołem grę sieciową w przeglądarce. Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS. Gry będą mini grami, najczęściej od 2 do 10 graczy. Tworzone gry będą typu arcade (nintendo).

Zależy mi na bezpiecznym rozwiązaniu (tak, żeby nie dało się w bardzo prosty sposób oszukiwać). Według mnie najkorzystniej raczej by było wykorzystać JS.

Prosiłbym o sugestie dotyczące możliwych technologii oraz najkorzystniejszych do wykonania tego projektu.
Go to the top of the page
+Quote Post
lukasz1985
post 5.02.2014, 17:33:15
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 205
Pomógł: 43
Dołączył: 5.03.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie ma sposobu, żeby całkowicie zamknąć aplikacje JS przed oszustami. Jednak można to znacznie utrudnić, używając np: uglify.js - programu, który miniaturyzuje kod JS i czyni go nieczytelnym. Jest to chyba jedyna nieinwazyjna metoda.
Go to the top of the page
+Quote Post
DaveMaster
post 5.02.2014, 17:41:46
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 5.02.2014

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Czyli wychodzi na to, że flash byłby najbardziej bezpieczny? Może jakąś inną technologię można wykorzystać niż flash lub js lub java?

Jak jest z portem aplikacji na android i ios z flasha lub jsa?
Go to the top of the page
+Quote Post
PrinceOfPersia
post 5.02.2014, 17:47:01
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 717
Pomógł: 120
Dołączył: 18.04.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS.

jest takie coś jak Cocos2D-x, multiplatformowa biblioteka, która pozwala pisać w JavaScripcie i kompilować do Androida i iOS (w zasadzie JavaScript będzie tylko zbindowany, nie skompilowany - ale całość będzie skompilowana do postaci apki)

Na razie nie zrobiłem niczego większego w tym, ale od jakiegoś czasu tak sobie to testuję u siebie i to co robię faktycznie działa zarówno pod przeglądarką, jak i z minimalnymi zmianami na Androidzie. A sam framework jest zachęcający (masz tam silniki fizyki Box2D i Chipmunk).

edit: aha, link: http://cocos2d-x.org/

Ten post edytował PrinceOfPersia 5.02.2014, 17:50:29


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
werdan
post 7.02.2014, 17:46:17
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 354
Pomógł: 100
Dołączył: 14.11.2013
Skąd: Płock

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Witam,
zamierzam stworzyć ze swoim zespołem grę sieciową w przeglądarce. Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS. Gry będą mini grami, najczęściej od 2 do 10 graczy. Tworzone gry będą typu arcade (nintendo).


Najlepszym rozwiązaniem bedzie js+html5 (canvas). Jest sporo bibliotek do gier opartych na canvasie (easeljs, pixie.js, etc).
Dla mobilek możesz to opakować np. z CocoonJS - jest wiele rozwiązań.

Cytat
Zależy mi na bezpiecznym rozwiązaniu (tak, żeby nie dało się w bardzo prosty sposób oszukiwać). Według mnie najkorzystniej raczej by było wykorzystać JS.


Wszystkiego pilnuj po stronie back-endu.
JS i flash da sie zdekompilować i oszukać. Trzeba tylko chcieć biggrin.gif

Go to the top of the page
+Quote Post
DaveMaster
post 7.02.2014, 23:01:37
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 5.02.2014

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cocos wydaje się być idealnym rozwiązaniem na platformy mobilne.

Natomiast jeszcze zastanawiam się co będzie bezpieczniejsze JS+HTML5 czy flash. Z jednej strony z tego co widzę po wielu portalach bardziej tworzą gry we flashu (może wynika to z kosztów? albo rozpowszechnienia i rozwinięcia technologii w latach tworzenia aplikacji), nawet kasyna online są również we flashu.

Podsumowując:

Mobilność - najlepiej wykorzystać JS+HTML5, Cocos2d-x, inne biblioteki JS

Bezpieczeństwo - FLASH czy JS+HTML5
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 14.08.2025 - 08:41