Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Stworzenie gry przeglądarkowej - wybór technologii
Forum PHP.pl > Forum > Kontrola i zarządzanie projektami
DaveMaster
Witam,
zamierzam stworzyć ze swoim zespołem grę sieciową w przeglądarce. Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS. Gry będą mini grami, najczęściej od 2 do 10 graczy. Tworzone gry będą typu arcade (nintendo).

Zależy mi na bezpiecznym rozwiązaniu (tak, żeby nie dało się w bardzo prosty sposób oszukiwać). Według mnie najkorzystniej raczej by było wykorzystać JS.

Prosiłbym o sugestie dotyczące możliwych technologii oraz najkorzystniejszych do wykonania tego projektu.
lukasz1985
Nie ma sposobu, żeby całkowicie zamknąć aplikacje JS przed oszustami. Jednak można to znacznie utrudnić, używając np: uglify.js - programu, który miniaturyzuje kod JS i czyni go nieczytelnym. Jest to chyba jedyna nieinwazyjna metoda.
DaveMaster
Czyli wychodzi na to, że flash byłby najbardziej bezpieczny? Może jakąś inną technologię można wykorzystać niż flash lub js lub java?

Jak jest z portem aplikacji na android i ios z flasha lub jsa?
PrinceOfPersia
Cytat
Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS.

jest takie coś jak Cocos2D-x, multiplatformowa biblioteka, która pozwala pisać w JavaScripcie i kompilować do Androida i iOS (w zasadzie JavaScript będzie tylko zbindowany, nie skompilowany - ale całość będzie skompilowana do postaci apki)

Na razie nie zrobiłem niczego większego w tym, ale od jakiegoś czasu tak sobie to testuję u siebie i to co robię faktycznie działa zarówno pod przeglądarką, jak i z minimalnymi zmianami na Androidzie. A sam framework jest zachęcający (masz tam silniki fizyki Box2D i Chipmunk).

edit: aha, link: http://cocos2d-x.org/
werdan
Cytat
Witam,
zamierzam stworzyć ze swoim zespołem grę sieciową w przeglądarce. Zależy mi na prostocie przeniesienia jej na facebooka, androida i iOS. Gry będą mini grami, najczęściej od 2 do 10 graczy. Tworzone gry będą typu arcade (nintendo).


Najlepszym rozwiązaniem bedzie js+html5 (canvas). Jest sporo bibliotek do gier opartych na canvasie (easeljs, pixie.js, etc).
Dla mobilek możesz to opakować np. z CocoonJS - jest wiele rozwiązań.

Cytat
Zależy mi na bezpiecznym rozwiązaniu (tak, żeby nie dało się w bardzo prosty sposób oszukiwać). Według mnie najkorzystniej raczej by było wykorzystać JS.


Wszystkiego pilnuj po stronie back-endu.
JS i flash da sie zdekompilować i oszukać. Trzeba tylko chcieć biggrin.gif

DaveMaster
Cocos wydaje się być idealnym rozwiązaniem na platformy mobilne.

Natomiast jeszcze zastanawiam się co będzie bezpieczniejsze JS+HTML5 czy flash. Z jednej strony z tego co widzę po wielu portalach bardziej tworzą gry we flashu (może wynika to z kosztów? albo rozpowszechnienia i rozwinięcia technologii w latach tworzenia aplikacji), nawet kasyna online są również we flashu.

Podsumowując:

Mobilność - najlepiej wykorzystać JS+HTML5, Cocos2d-x, inne biblioteki JS

Bezpieczeństwo - FLASH czy JS+HTML5
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2018 Invision Power Services, Inc.