Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Baza danych - relacje
Roborobert
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 28.12.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam wszystkich forumowiczów.

Mam za zadanie stworzenie bazy danych dla straży pożarnej. Baza ta ma zawierać minimum 10 tabel i 10kwerend. Mam problem z relacjami. Poniżej zamieszczam schemat moich relacji i czy mógł by mi ktoś napisać, czy może to tak wyglądać? a może lepiej coś zmienić?

Przydała by mi się jakaś przykładowa baza na temat podobny jak by ktoś miał to bardzo proszę o udostępnienie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Schemat relacji:

(IMG:http://img707.imageshack.us/img707/5778/relacje.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 3)
tvister
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 253
Pomógł: 29
Dołączył: 18.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tak na szybko i nie wiem czy właściwie zwizualizuje ale spróbuje:
Tabelki stopien i szkolenia i stanowisko do pracownicy. TabelaW to tabela wyjazd ? to do niej bezposrednio tabelaAkcja . Od czego zalezy tabela wyplaty? Bo też pasuje do pracownicy. Pomiedzy tabela pracownicy oraz tabela wyjazd potrzebna tabelka posrednia i ta sama sytuacja pomiedzy tabela wyjazd a tabela pojazdy.

Go to the top of the page
+Quote Post
Roborobert
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 28.12.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dzięki za odpowiedź. Trochę zmieniłem moje relacja, teraz wyglądają one tak:

(IMG:http://img145.imageshack.us/img145/5331/rekacje2.gif)

Tabela wypłaty zależy tylko od stanowiska. Nie wiem czy dobrze, że rozdzieliłem tabele akcje i wyjazdy na dwie osobne ale chciałem, żeby w jednej były typy(rodzaje) akcji a w drugiej konkretne daty i godziny.

Ten post edytował Roborobert 29.12.2012, 17:33:36
Go to the top of the page
+Quote Post
tvister
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 253
Pomógł: 29
Dołączył: 18.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wygląda fajnie ale bym jeszcze troche bym uprościł i do tabelki prac-poj dodał wyjazdy(wyjId) czylit tabela prac-pod do wyjazdy, pracownicy, pojazdy.
Do pracownicy można dodać kiedy zaczął wspołpracować a kiedy skonczył przeszedl na emerture itd. kiedy awansował i tym podobne ale to luźna sugestia.
W zasadzie to można rozbić na osobną tabelkę z okresami wspołpracy.
Wyposazenia rozbić na 2 tabelki i dodać flage czy sprawne.
Do akcji czy odbywała się przy wspolpracy innych jednostek obcych i z jakich miejscowości itd.
Odnośnie rozdzialu akcje wyjazdy to ok ale warto zamienic miejscami. Bo akcja to typ np pożar lub zdejmowanie kotka z drzewa.
Do pracownicy forma wspolpracy.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.09.2025 - 07:38