![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 012 Pomógł: 109 Dołączył: 26.09.2003 Skąd: nexis.pl Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy znacie firmę kurierską, działającą na terenie Polski, która daje dostęp do API pozwalającego na utworzenie listu przewozowego i jego wydrukowanie (tj. pobranie pliku PDF)? Klient korzysta obecnie z Siódemka WebMobile7 ale to aplikacja WWW, która nie posiada stosownego API. Ewentualnie pozostaje próba "udawania" użytkownika za pomocą CURL.
-------------------- |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 415 Pomógł: 117 Dołączył: 7.09.2005 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A do czego potrzebujesz API?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 012 Pomógł: 109 Dołączył: 26.09.2003 Skąd: nexis.pl Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A do czego potrzebujesz API? (...) API pozwalającego na utworzenie listu przewozowego i jego wydrukowanie (tj. pobranie pliku PDF) (...)
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
![]() UPS (przy podpisanej umowie) daje program, który ma możliwość skanowania katalogu na serwerze w poszukiwaniu plików listów przewozowych (XML chyba), w momencie napotkania takiego pliku automatycznie sam drukuje listy przewozowe. Zatem wystarczy tylko zapisywać do wybranej lokalizacji a UPS sam sobie dalej radzi -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Siodemka pozwala generowac etykiety EPL, korzysta z SOAP (nie korzystałem jeszcze z tego mechanizmu).
http://webmobile7.siodemka.com/mm7web/pub/login.do Musisz załozyc u nich konto i zdobyc dokumentacje API. Cytat Klient wywołuje metodę ?wydrukEtykietaEPL? korzystając ze standardowych
mechanizmów WebService (protokół SOAP): ? Po prawidłowym wywołaniu informacją zwrotną jest komunikat EPL zawierający etykietę/ty gotowe do wysłania bezpośrednio na port drukarki Zebra ? Jeśli zaistnieją błędy przy dodawaniu informację zwrotną dla klienta jest komunikat, z dołączoną listą błędów. ? Jednym z parametrów komunikatu jest klucz, który klient generuje sobie z aplikacji WebMobile7 (lub klucz generuje IT Siódemki). Klucz służy do identyfikacji czy komunikat na pewno pochodzi od określonego klienta czy ma on aktywne konto i czy może wysyłać dane, jako nadawca o podanym w komunikacie numerze Ten post edytował dr_bonzo 4.10.2009, 11:47:09 -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie wiem o jaką ilość listów chodzi, ale ja stosuję trochę inne podejście.
Stworzyłem sobie prosty system oparty o ramki -> 1 ramka zawiera dane do wystawienia listu w textboxach druga stronę ups z systemem do wystawiania listów. Trochę JS i masz prosty mechanizm drag&drop. Może nie jest to takie spektakularne jak API, ale wystawienie listów trwa dosłownie kilkanaście sekund wraz z zapisaniem numeru listu do bazy i wysłaniem maila do klienta z sytemu. Plus jest tego taki, że można na bieżąco kontrolować co klient wpisał - a wpisują wiele rzeczy. W sklepie stosują minimalistyczną walidację i bardzo uproszczone formularze aby obniżyć wsp. odrzuceń koszyka więc u mnie ręczna walidacja danych ma znaczenie. Rozwiązania oparte o API sprawdzają się tylko jeśli dane wejściowe podane przez klienta są właściwe. System, którego używam spokojnie sprawdza się przy ilościach do 100 listów/dzień. Przy większych ilościach API może okazać się bardziej wydajne. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat W sklepie stosują minimalistyczną walidację i bardzo uproszczone formularze aby obniżyć wsp. odrzuceń koszyka więc u mnie ręczna walidacja danych ma znaczenie. Rozwiązania oparte o API sprawdzają się tylko jeśli dane wejściowe podane przez klienta są właściwe. Walidacje danych klienta (przez czlowieka) mozna zrobic w czasie obslugi zamowienia - przyjecia, zbierania produktow - przez co w momencie wysylania go (generowania listu) mamy juz poprawne dane, wiec spokojnie mozna uzyc API ![]() -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 898 Pomógł: 48 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@dr_bonzo - trudno się z tym nie zgodzić, tyle że zajmuje to dokładnie tyle samo czasu co drukowanie "półautomatyczne". IMHO wszystko jest kwestią ilości. Niewiele sklepów/firm wysyła >100 zamówień dziennie, a przy takich ilościach API jest tak na prawdę mało potrzebne. Półautomat jest o tyle dobry, że nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania, przesyłania danych itp oraz działa z każdym systemem opartym o www.
BTW. Pytanie do autora topicu - czy Twój klient zgodzi się zmienić firmę kurierską tylko po to aby mieć API? Wydaje mi się to trudna operacja do przeprowadzenia, bo zmiana kuriera to nie taka prosta sprawa. Długie negocjacje, przestrajanie systemu, dogadanie się z nowym kurierem (w sensie z facetem który odbiera paczki) itd. Jeśli wysyłają do klientów indywidualnych to dojdzie problem, że część klientów odejdzie bo nie będzie zadowolona z kuriera w danym rejonie. To nie taka prosta operacja jakby mogło się wydawać. Jeśli są zadowolenie ze swojej firmy kurierskiej to pewnie nie będą skłonni jej zmieniać. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 012 Pomógł: 109 Dołączył: 26.09.2003 Skąd: nexis.pl Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak, klient zaznaczyłeś, że jeśli z Siódemką się nie uda, to jest skłonny zmienić kuriera. Wygląda jednak na to, że Siódemka posiada API - muszę jedynie dotrzeć do dokumentacji. Wysłałem już odpowiednią prośbę w tej sprawie od Siódemki.
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 21.08.2025 - 17:41 |