![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 27 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie:)
Mam pytanie, w czym można zrobić grę, dajmy na to warcaby internetowe. Tak by dwoje ludzi mogło sobie na nich grać przez internet przeciwko sobie. Wydaje mi się, że powinno starczyć samo php. Starczy? A w czym zrobić coś, gdzie jest wartka akcja, np. ganiające się i strzelające ludziki, jeden gracz steruje jednym, drugi drugim, 3ci trzecim itd. Czy php i java script starczy mi do tego? Czy coś takiego można zrobić w tylko w php? Możecie polecić mi jakieś kursy lub książki? Pomóżcie proszę, bo nie wiem czego muszę się uczyć. Pozdrawiam Tomek |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 896 Pomógł: 76 Dołączył: 15.11.2003 Skąd: Sosnowiec/Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Żeby zrobić warcaby PHP wystarczy, najlepiej z domieszką js.
Natomiast do ganiających i strzelających ludzików to musiała by być bardzo duża domieszka js ![]() Polecam kursy z tego tematu: Temat: linkiKursy_dla_poczatkujacych oraz wyszukiwarkę forum. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Opiekunowie Postów: 3 855 Pomógł: 317 Dołączył: 4.01.2005 Skąd: że ![]() |
Ja dodam jeszcze technologię "flash", która byłaby chyba najbardziej efektywna i efektowna ;p
-------------------- Jak poprawnie zadać pytanie | Jak poprawnie zatytułować wątek
Najczęstsze błędy | Błędy E_NOTICE | PHP FAQ | FAQ PHPedia | SQL-Injection | Logowanie i sesje | Hashowanie haseł | Server - od czego zacząć ? | Manual PHP Alternatywne Forum dla Ekspertów Nie pomagam na PW, nie mam GG |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Flash i js do strzelanek. Pięknie. Tylko czekać aż wyrwę sobie wszystkie włosy przez zawieszenia systemu.
![]() Ten post edytował Kildyt 9.03.2009, 21:05:26 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 896 Pomógł: 76 Dołączył: 15.11.2003 Skąd: Sosnowiec/Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
~Kildyt, nikt nie powiedział, żeby używać js do strzelanek, mój ton był żartobliwy.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Java to też IMHO nie zbyt dobre rozwiązanie. Nie nadaje się do gier, a na pewno tych bardziej rozbudowanych. C++, C, python - w tym coś już konkretnego się napisze.
![]() Ten post edytował Kildyt 9.03.2009, 21:08:01 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 27 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dziękuję za odpowiedzi:)
tylko już nie wiem co do tych strzelanek? Uczyłem się kiedyś C++ ale pojęcia nie mam jak wykorzystac to do internetowej gry. ![]() Podsumowując : warcaby można w php z java script ganiające i strzelające do siebie ludziki w czym? flash? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
A ile gier jest napisanych w C++?
![]() Internetowa strzelanka? Aplikacja po stronie klienta (przecież jest całe SDK dla DirectX, czy OpenGL) + multiplayer via TCP/IP. -------------------- ![]() ZCE :: Pisząc PW załączaj LINK DO TEMATU i TYLKO w sprawach moderacji :: jakiś błąd - a TREŚĆ BŁĘDU? :: nie ponaglaj z odpowiedzią via PW! |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 27 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
kilka osób, które grają przeciwko sobie próbują wzajemnie się zastrzelić to aplikacja po stronie klienta?
Po stronie którego klienta? Przecież to musi być na jakims serwerze gdzie są analizowane pozycje wszystkich graczy i oceniane który którego zastrzelił. No to czego mam się uczyc bym mógł coś takiego napisac... bardzo proszę jasno i konkretnie bo już nic nie wiem ![]() Pomóżcie, proszę:) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Polecam C++. Nie jest proste, ale jak już tego języka się nauczysz to będzie Ci łatwiej uczyć się innych.
Dane są wysyłane ze strony klienta na serwer. Tam są zapisywane, i np. twój przeciwnik pobiera dane z serwera i tak to działa. ![]() Musi być wspólne miejsce dla danych, z którego graczy mogą ściągać potrzebne dane. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Strzelanka: jak prosta, 2d to i flasz starczy.
Jak bardziej skomplikowana, czy tez w 3d, to java, c++, c# + raczej zaawansowane techniki pisania gier sieciowych. Ciekawy link o warstwie sieciowej w grach typu szybkie strzelanki: http://gafferongames.com/game-physics/networked-physics/ albo cie zniecheci do pisania jej albo pokaze jaka wielka nauka cie czeka - skoro ledwie liznales podstawy c++. -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 27 Pomógł: 0 Dołączył: 9.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dziękuję:)
teraz mam egzamin... zdam i zabieram się za naukę... no nie wiem php na pewno... i trzeba będzie sobie przypomniec c++... zabrac się za jave czy coś innego... no zobaczymy:) Dziękuję wszystkim za odpowiedzi |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 27.01.2004 Skąd: Płońsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Java to też IMHO nie zbyt dobre rozwiązanie. Nie nadaje się do gier, a na pewno tych bardziej rozbudowanych. No nie do końca to prawda nie wiem czy czytałeś porównanie wydajności Java vs C++. W niektórych operacjach Java przewyższa C++ a większości jest na równi. Oczywiście dochodzi kwestia tego, że Java jest językiem interpretowanym więc część mocy obliczeniowej traci się na przetłumaczenie kodu na konkretną maszynę. Jednak przy obecnej mocy obliczeniowej nawet strata rzędu 5% chyba nie jest wielką przeszkodą. Ponad to powstały pierwsze biblioteki do obsługi DirectX i OpenGL w Javie stworzone przez samą firmę Sun. Więc jeszcze kilka lat i zaczną powstawać w Javie gdy FPP i tym podobne. Pomijam już korzyści jakie niesie ze sobą pisanie w Javie. Kontrola błędów, odśmiecacz pamięci i wiele innych. Wystarczy zobaczyć porównanie możliwości Javy i C++. Pozdrawiam |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 21.08.2025 - 15:49 |