![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 333 Pomógł: 137 Dołączył: 25.03.2008 Skąd: jesteś?? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
próbuję strwożyć grę typu ogame, tutaj powiem "Tak wiem iż rzucam się z klawiaturą na słońce". Wiele razy zabierałem się już do pracy jednak za każdym razem coś było nie tak, a dokładniej miałem pomysł stworzyłem układ katalogów ogólny projekt, stronę główną (wygląd, częściową mechanikę) i się nagle okazuje "O nie tak jest źle". Zawsze a próbowałem już z 10 razy coś było nie tak i chciał bym prosić o pomoc, poniżej wymienię założenia gry i moje pomysł. Chciał bym jeszcze powiedzieć, że nie chce czytać postów w stylu "NIE ZROBISZ TEGO WIĘC DAJ SOBIE SPOKÓJ..." tak istnieje możliwość, że nigdy mi się coś takiego nie uda jednak chcę spróbować... A poza tym podczas prac mam nadzieję dokształcać się w językach programowania takich jak PHP, XHTML, CSS, JS czy MYSQL bowiem w tych językach chcę ją napisać. A więc przeję do konkretów: - Kod ma być bezbłędny PHP - żadnych błędów i CSS, - wygląd identyczny pod każdą przeglądarką. - Kod JS musi być mało inwazyjny a ponadto gra musi poprawnie działać nawet bez obsługi JS. - Gra jak już pisałem wyglądać ma jak OGAME a raczej jak DoH czy gladiatus z masą zadań. - Czasy magi smoków broni białej. W planach: - Wiele serverów np s0.domena.pl czy s1.domena.pl - Strona główna domena.pl - Wszystkie zmieniające się informacje będą zapisywane w pliku config. Posiadam: - Domenę www.swiat-fantasy.pl - Server z php, mysql, cronem itd Pomysł na układ katalogów: |-Server |-www |-|-swiatfantasy |-|-|-stronaglowna |-|-|-s0 |-|-|-s1 |-|-|-s2 |-swiatfantasy |-|-s0 |-|-s1 |-|-s2 W każdym podkatalogu www były by pliki/katalogi: |-|-|-image |-|-|-style |-|-|-index.php |-|-|-.htaccess W każdym podkatalogu servera były by pliki/katalogi: |-|-libs |-|-logs |-|-index.php To chyba tyle co na tą chwilę moje pytania: - Czy układ katalogów może być?? - Czy czy opłaca się pisać w XHTML?? (brak 100% zgodności w IE) - Czy są chętni do pomocy?? ;p Wyprzedzam wasze pytania, wiem, że mam nie za dużo ale to już zawsze coś. Robie to również dla celów dokształcających. Jeśli macie dal mnie jakieś pomysły/ propozycje piszcie... PS. Na razie napisałem tyle jak będą osoby które wypowiedzą się będę dokładał nowe informację. Do administracji jeśli napisałem nie tu gdzie trzeba proszę o przeniesienia... Osoby które mi pomogły: nithajasz Ten post edytował ShadowD 7.06.2008, 21:20:56 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 333 Pomógł: 137 Dołączył: 25.03.2008 Skąd: jesteś?? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dziękuję Ci nithajasz, właśnie takich uwag szukam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) ...
Mechanika gry tz jak będzie rozgrywana walka już jest na kartkach. Co do podziału na servery to chodzi o wydajność, tak wiem w tym momencie myślę, że ta gra odniesie sukces, no ale jestem perfekcjonistom lubię symetrię i jak wszystko jest perfekcyjnie dopracowane. Co do wyglądu, stosując 100% poprawny kod XHTML i CSS można zdziałać cuda oczywiście stosując doctype np "PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"", a poza tym dla biednego i ... IE można stosować inny styl a co do innych przeglądarek to raczej nie mają takich problemów. Najważniejsze, żeby grta ładnie wyglądała pod IE FF opera itd czyli najbardziej znane przeglądarki. Co do frameworków, tak oczywiście można wykorzystać ale raczej jakieś małe segmenty, a poza tym kod taki nie będzie zawsze perfekcyjny może mu coś brakować lub może mieć np dla mnie bezużyteczne funkcje. A co do planowania, ty przyznaje 100% rację przedmówcy. Trzeba wsiąść skoroszyt ołówek i pisać, pisać i jeszcze raz pisać tylko jedna osoba nie jest w stanie wszystkiego opisać przydała by się grupka osób która np po napisaniu/opisaniu analizowała by to i wprowadzała poprawki... Czekam na kolejne wypowiedzi i jeszcze raz dziękuję za tą... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 17:32 |