![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 92 Pomógł: 0 Dołączył: 17.04.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Jeśli taki temat już był, to proszę, podajcie mi linka. A więc: Chce stworzyć grę internetową w php, typu OGame itd.. Gra była by rozbudowana, i dlatego chciałbym aby była łatwo rozszerzana, wykorzystam oczywiście szablony i pliki językowe..., oraz będzie napisana obiektowo. Chciałbym abyście przedstawili inne, lepsze rozwiązania : Cytat A) Jakbyście zapisali ustawienia użytkownika typu np: avatar, czy domyślne ustawienia wojska? Dobrym rozwiązaniem byłoby dodawanie kolumn do tabeli użytkowników i/lub inna tabela z domyślnymi ustawieniami? Cytat B ) Umieszczanie możliwych do budowy budynków, posiadania wojska? Lepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie jednej tabeli z kolumnami właściwości, czy inna tabela dla każdego typu? Cytat B.a)Oraz do tego wymagania? Ja to widze tak: do każdej tabeli dodaje kolumny. Cytat C) Umieszczanie w tabeli posiadane a) budynki Lepiej stworzyć nową tabele, czy dodać kolumny do tabeli użytkownika? b ) wojsko Czy optymalne jest umieszczanie każdej jednostki w nowym wierszu? Cytat D) Kopalnie które dodają coś nam co sekunde? Może to być także złudzenie, a surowce dodawane były by przy interakcjii z użytkownikiem. Wyczytałem że odpalanie skryptu co sekunde jest mało optymalne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Cytat D.a) Wykonywanie akcjii niezależnie od aktywności użytkownika? Powiedzmy że user buduje kopalnie która powstanie za 2.5h Czy zrobienie tego sposobem jak wyżej, przy czym są pewne priorytety, czyt. obliczane są surowce wyprodukowane przez kopalnie, do momentu ataku przeciwnika, po czym są dalej liczone, lub poprostu w momencie ataku przeliczane są sorowce na czas ataku, jest dobre? Mam nadzieje że podchodzi pod pro (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) . Z góry dzięki za odpowiedzi Ten post edytował matrach 7.07.2006, 14:32:33 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 245 Pomógł: 4 Dołączył: 22.01.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ponieważ sam pisze gre internetową podpowiem Ci jak można rozwiązać pare kwestii:
Cytat C) Jak rozwiązać problem możliwych do budowy budynków, czy do posiadania itemów... Ponieważ w mojej grze nie ma itemów tak więc w tej kwestii raczej nic Ci nie podpowiem. Co do budynków u siebie mam tabelę buildins w której znajduje się kolumna userId i np. kopalnie, chatkiMysliwych itp. w nich znajduje się ilość danych budynków posiadanych przez danego gracza. Cytat C.Oraz jak zrobić do tego wymagania (kolejne kolumny?)? Według mnie to jest bez sensu, wymagania możesz zakodować na sztywno w php. Cytat D) Jak umieścić w tabeli posiadane budynki, czy itemy? Patrz to co napisałem na samym początku. Cytat E) Jak zrobić z np: z kopalnią która dodaje nam coś co sekunde? Co sekunde ? Według mnie to przesada, u mnie jest to co godzine. Jak ? Bardzo prosto: mam sobie tabelę resources i np. dwie kolumny: wegiel i wegielCoTure. Raz na godzinę robie sobie zapytanie(pisane z głowy dosyć prostę chociaż nie wiem czy jest dobre):
Jak masz więcej surowców to po prostu dodajesz sobie dalsze warunki. Cytat F) Jak wykonywać jakąś akcje w określonym czasie, niezależnie od aktywności użytkownika? U mnie znajduje się tabela w bazie danych o nazwie actions gdzie znajduje się nazwa akcji oraz kiedy ma się wykonać. Wg mnie są dwa wyjścia: 1. pętla wykonująca się w nieskończoność np.
2. Skrypt wywoływany cronem co np. 5 sekund który sprawdza czy akcja powinna się wykonać No i to chyba tyle. Polecam przeczytać ten temat: http://forum.php.pl/index.php?showtopic=30928 Pozdrawiam Ten post edytował Diwi 4.07.2006, 21:23:21 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 3.10.2025 - 01:25 |