![]() ![]() |
Post
#61
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 1 Dołączył: 23.01.2007 Skąd: Wołomin Ostrzeżenie: (0%)
|
Hmmm...... Skoro już poruszylście ten temat, to może pomożecie mi.
Planuję zrobić podobną stronkę, ale nie wiem jak zrobić takie odliczanie czasu, jakie jest na ogame przy np. budowie budynków. Wiem, że pozostały czas należy policzyć przez php, ale nie mogę znaleźć odpowiedniego skryptu w javascript. Może wy znacie? Proszę o pomoc. |
|
|
|
Post
#62
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 260 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
|
|
|
|
Post
#63
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 30 Pomógł: 0 Dołączył: 24.07.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
Zainteresował mnie ten temat. Mam pytanie co do np. "mapy wiosek" - taka jak znajduje się tutaj: http://www.plemiona.pl/intro.php?page=2&ref=intro
W jaki sposób to jest robiony. W celu zachowania płynności w przewijaniu mapy można zastosować ajaxa. Tylko jak zapisywać współrzędne nowego obiektu na mapie a poźniej je wyświetlić? Można by to trzymac w bazie ale czy to skuteczny sposób? |
|
|
|
Post
#64
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 33 Pomógł: 0 Dołączył: 10.02.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
ja też mam zamiar napisać taką gre...bedzie to połączenie php + mysql + java script (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif)
|
|
|
|
Post
#65
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 657 Pomógł: 125 Dołączył: 29.04.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
ale żeś odkrył Amerykę, dethim
-------- post nie wnoszący nic do dyskusji. warning na Twoje konto ~Cienki1980 |
|
|
|
Post
#66
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 144 Pomógł: 12 Dołączył: 16.03.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Co do kursów i nauki najlepszą nauką jest praktyka (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) A co zrobić gdy ciągle krążymy w kółko nie mogąc sobie poradzić problemem ? Korzystamy z praktyki i doświadczenia innych ==> ściągamy kody źródłowe. Jak chcesz się dowiedzieć w jakiś sposób jest to zrobione w ogame ściągnij sobie Ugamelle silnik gry ogame.
|
|
|
|
Post
#67
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 24 Pomógł: 0 Dołączył: 23.08.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
witam wszystkich. Jestem slepiec, nieco doświadczony programista, student fizyki na UTP w Bydgoszczy.
R4D3K dzięki z info o silniki, sie sprawdzi. Już dwa lata temu chciałem się zabrać za grę w php, wtedy był pierwszy boom na ogame. Jednak ciągle babrałem sie z bazą danych. Kilka razy dochodziłem do wersji pozwalających na budowanie budynków, a potem dochodziłem do wniosku że moje bazy były źle zaprojektowane. Teraz wracam do pomysłu gry napychając swoją głowę następną dawką pomysłów. wiec może ruszając ten temat na nowo, zaczniemy od bazy. Po to tylko na początku wydaje się proste. Choćby jak trzymać w bazie dane, że po wybudowaniu tego i tego budynku możesz wznieść jakiś inny. co do Plemion ...wygląda jak Travian. |
|
|
|
Post
#68
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 129 Pomógł: 2 Dołączył: 17.01.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
Travian wygląda lepiej (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Ja w swojej grze załatwiłem ten sposób w dwojaki sposób:a) Cron o ustalonych godzinach zeby skrypt dopisal wszystkie budynkiB) gdy gracz wchodzi na strone wykonywane sa standardowe checki czy cos juz sie nie skonczylo, ile powinien kasy dodac etc....Proste, w miare szybkie, ale moze ktos lepiej to rozwiazal.Dodam jeszcze tak na boku ze TEN WĄTEK i tak jest bogaty w informacje (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) . Szczerze powiedziawszy jezeli po przeanalizowaniu tych tresci wciąz sie nie wie jak to zrobic, to chyba lepiej podszlifowac umiejetnosci i zdobyc doswiadczenie niz faszerowac forum prawie takimi samymi problemami. Pewne charakterystyczne problemy ok, ale zeby od razu robić "projektowanie za raczke z Forum.php.pl". Przy robieniu swojej gry (wciaz jej nie skonczylem, natlok innych zajec) najistotniejsze chyba byly moje wlasne przemyslenia i doswiadczenia projektowe.
|
|
|
|
Post
#69
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 24 Pomógł: 0 Dołączył: 23.08.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Luck : a po co ci Cron ? jak user się loguje (czy też odświeża stronę) przeliczasz czy już budynek się wybudował, jak tak to przeliczasz ile powinieneś doliczyć surowców za czas od wybudowania do teraz. Podobnie z walką : wszystko można wyliczyć dopiero gdy jest to potrzebne; dopóki któryś z graczy nie sprawdzi wyników - tych wyników nie ma. Możesz sobie wyliczyć gdzie się spotkają wrogie okręty i kiedy (jeśli ci to potrzebne) i jeśli żaden z graczy nie wycofa armii to sprawdzasz wyniki walk między nimi - nie musisz ich śledzić co chwilę.Luck : a po co ci Cron ? jak user się loguje (czy też odświeża stronę) przeliczasz czy już budynek się wybudował, jak tak to przeliczasz ile powinieneś doliczyć surowców za czas od wybudowania do teraz. Podobnie z walką : wszystko można wyliczyć dopiero gdy jest to potrzebne; dopóki któryś z graczy nie sprawdzi wyników - tych wyników nie ma. Możesz sobie wyliczyć gdzie się spotkają wrogie okręty i kiedy (jeśli ci to potrzebne) i jeśli żaden z graczy nie wycofa armii to sprawdzasz wyniki walk między nimi - nie musisz ich śledzić co chwilę.
|
|
|
|
Post
#70
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 129 Pomógł: 2 Dołączył: 17.01.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
slepiec tylko ze cron jest uzywany wtedy dy trzeba wykonac statystyki dla gry (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) bo co gdy jakis gosciu si enie loguje przez 2 tydnie a ma mnostwo punktow mniej? ja Crona smiem uzywac max 4 razy dziennie co 6h, zapewnia dynamike i srednie obciazenie dla bazy, a pozwala czesto zaoszczedzic wiele miejsca np na danych tymczasowych.
|
|
|
|
Post
#71
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 16.11.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
Co to akcji w czasie w grach typu ogame:
WG mnie wszystko odbywa się przez wyzwalanie obliczeń tylko poprzez odświerzanie stron. Ktoś tu napisał: "Jak spada drzewo w lesie i nikogo nie ma w okolicy co czy słychać hałas?" zgadzam się z nim w 100%. Wszystkie obliczenia to banał: Przyrost surowców: dane: -nazwa -ostatni czas przeliczenia -parametr przyrostu -ilosc POST-> 1. ilosc += (Now - ostatni czas przeliczenia) * parametr przyrostu 2. ostatni czas przeliczenia = Now Bitwa dane: -cel -nasza flota -czas bitwy -raport -czas_odlotu_celu (jak obronca zabiera flote zostaje slad) POST 1. przelicz surowce na atakowanej planecie 2. przelicz przyrost jednostek na atakowanej planecie 3. jeśli brak raportu i czas_bitwy<NOW oraz czas_odlotu_celu >= czas_ataku to oblicz_bitwe Pozdrawiam. |
|
|
|
Post
#72
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 657 Pomógł: 125 Dołączył: 29.04.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
odkopywanie starych tematów jest nielubianą praktyką, ale mniej więcej trafiłeś w sedno działania... Z tym, że w nowszych grach jest to dużo bardziej skomplikowane...
|
|
|
|
Post
#73
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 28 Pomógł: 0 Dołączył: 24.03.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
witam
skoro jest tu mowa o grach w php to przyznam sie ze tez kiedys myslalem o stworzeniu takiej gry, tylko mam takie jedno pytanie nad ktorym zawsze sie zastanawialem, moze mi odpowiecie, a wiec jak to jest zrobione w tych grach php ze np dwoch uzytkownikow walcza ze soba czy cos tam rewalizuja ze soba i na jakiej podstawie jest wyciagany zwyciezca tego pojedynku ? chodzi mi o php jak to jest zrobione w php ze jeden z nich wygrywa, na co jest brane pod uwage i na jakiej zasadzie jest wyciagany zwyciezca ? z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam |
|
|
|
Post
#74
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 340 Pomógł: 2 Dołączył: 25.12.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
to zależy co masz w tej grze...
Jeśli masz np. bronie, sile i wytrzymałość to to jest brane pod uwagę... wiesz, rozwiązania są różne... Wszystko opiera sie na obliczeniach... Wyciąga się dane z bazy, oblicza się czy wygra (po przez porównanie broni, siły i wytrzymałości) i zazwyczaj oblicza sie ile energii i życia mu to zabierze, wstawia sie zegarek w JS (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
|
Post
#75
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 12.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Nagle wszyscy chcą napisać własną grę online (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/blinksmiley.gif) ... Aby ją napisać trzeba logicznie myśleć. Ale jak nie wie się nawet w jakich językach chce się napisać grę, to nie radzę się zabierać za jej pisanie. Sam jestem w trakcie pisania takiej gry. Może kiedyś pokażę na forum.
Pozdrawiam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/guitar.gif) ... |
|
|
|
Post
#76
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 340 Pomógł: 2 Dołączył: 25.12.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
Ja też (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) Już kilka procent mam (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ;
Tematyka: II Wojna Światowa; Języki: PHP, MySQL, xHTML, CSS, JavaScript, (może z Ajaxa skorzystam); Na forum gdzieś jest nawet projekt (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) ; |
|
|
|
Post
#77
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 5.10.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam chciałbym odświeżyć trochę ten wątek. Proponuję stworzyć grupkę programistów którzy zajęli by się projektem stworzenia gry internetowej. Wiem sporo o mechanizmach w grach typu Ogame jednak w pojedynkę niczego wielkiego nie zdziałam z racji braku czasu jak i czasem pomysłów. W grupce zawsze można coś przedyskutować i wybrać najlepsze rozwiązanie. Poza tym można zrobić podział obowiązków by każdy zajmował się osobnymi elementami w grze.
W internecie choćby na tym forum jest taki ogrom informacji, że dla chcącego nic trudnego (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Myślę że na początek przydali by się: 1. Osoba odpowiedzialna za kształt bazy danych i jej optymalne działanie 2. Osoba sprawnie pisząca zapytania do bazy w PHP (przydała by się znajomość uniemożliwienia SQL Injection) 3. Javascript i Ajax 4. Osoba od Designu strony - mile widziany talent do robienia grafiki Założyli byśmy forum i tam dyskutowali, ewentualnie kanał na IRCu. Oferuję hosting na grę z dowolną liczbą bazy danych. Chętnych proszę o pw, najlepiej z numerem gg |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 4.12.2025 - 13:29 |