![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 372 Pomógł: 2 Dołączył: 10.05.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
problem:
dotyczy rejestracji i logowania użytkownika. Po lewej stronie mam menu w którym użytkownik może kliknąć rejestruj, jesli sie poprawnie zarejestruje chciałbym by link "rejestruj" zamienił sie w zaloguj, i to samo jak się zaloguje by zaloguj zamienił sie w wyloguj. Ogolnie sprawdzanie czy rejestracja poprawna odbywa się przez ileś instrukcji if sprawdzających poprawność wszystkie danych, ostatnia instrukcja jest taka:
i tak mysle, podpowiedzcie czy dobrze byłoby wstawić przed instrukcją "zostałes zalogowany..." jakąś zmienną sesyjną, której nadac wartosc np 1, a nastepnie w pliku w którym jest menu z linkami rejestruj itp. dodać jakąś instrukcje switch, czyli w wypadku np gdy zmienna sesyjna bedzie miała 1 to wyświetl pozycje menu: zaloguj itp. Chodzi mi o to czy to dobre rozwiązanie z tą zmienną sesyjną? i czy jest ono bezpieczne? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Pytanie 1: Jak masz zamiar rozpoznać użytkownika niezarejestrowanego od niezalogowanego? Skąd wiesz że ma on konto lub go nie ma?
To fizycznie niemożliwe i dlatego podaje się te linki zawsze razem obok siebie w stylu "Zaloguj się, a jeśli jeszcze nie masz konta - zarejestruj", gdzie podkreślenia są linkami. Pytanie 2: Po zalogowaniu i tak trzymiesz sesję, więc chyba sprawdzenie jej nie jest jakimś wysiłkiem trudnym (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 0 Dołączył: 4.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Thek, Lamcppowi chyba chodzi o sytuację, kiedy user przed chwilą skończył sie rejestrować i teraz prosi się go o zalogowanie.
A może lepiej natychmiast po rejestracji zalogować go automatycznie? To by było bardziej user-friendy (nie zmusza do wpisywania loginu i hasła po kilka razy). |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 2.10.2025 - 19:03 |