Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> o2.pl Konto zostało zablokowane przez administratora
kilas88
post 28.06.2010, 13:44:07
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 305
Pomógł: 25
Dołączył: 27.01.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam.

Mam pewien problem z dostępem do swojego konta e-mail w serwisie o2.pl. Dodam, że konto to posiadam blisko 10 lat w tym serwisie - do tego konta mam przypisany bank, USOS, dotpay.pl, platnosci.pl, GoldenLine, nk.pl, Facebook i wszystko inne.

Otóż jak zwykle rano usiadłem do komputera i standardowa, pierwsza czynność - sprawdzenie poczty e-mail. Zamiast normalnego zalogowania do skrzynki przywitała mnie sympatyczna wiadomość:



Oczywiście napisałem do nich w celu wyjaśnienia sprawy. W odpowiedzi otrzymałem informację o konieczności przesłania kopii dokumentu osobistego wraz z wnioskiem o zmianę hasła.

W uprzejmej odpowiedzi również dostałem jakieś bzdury o zmianie hasła, choć problem tego nie dotyczył.

Czy ktoś spotkał się kiedykolwiek z podobnym problemem? Nie bardzo wiem czy powinienem wysyłać swoje prawdziwe dane, skoro nie jest to konieczne do prowadzenia konta w serwisie o2.pl.

Proszę o jakieś porady, trochę mnie to dręczy.

Ten post edytował kilas88 28.06.2010, 13:44:25
Go to the top of the page
+Quote Post
wookieb
post 28.06.2010, 14:07:54
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 8 989
Pomógł: 1550
Dołączył: 8.08.2008
Skąd: Słupsk/Gdańsk




Dziwna sprawa.
Dowiedz się Za co Cię zablokowali. Jak będą dalej pisać o zmianie hasła, ciśnij aż do skutku. Spróbuj jeszcze zalogować się z innego komputera gdzie jest inny dostawca internetowy, ponieważ istnieje możliwość ataku (nazwy nie pamiętam). A na przyszłość lepiej przesiąść się na gmail-a.


-- EDIT
Wszystko jasne... http://niebezpiecznik.pl/post/wyciek-10-00...pl-wp-pl-o2-pl/

Ten post edytował wookieb 28.06.2010, 14:12:07


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
kilas88
post 28.06.2010, 14:15:01
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 305
Pomógł: 25
Dołączył: 27.01.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(wookieb @ 28.06.2010, 15:07:54 ) *
Dziwna sprawa.
Dowiedz się Za co Cię zablokowali. Jak będą dalej pisać o zmianie hasła, ciśnij aż do skutku. Spróbuj jeszcze zalogować się z innego komputera gdzie jest inny dostawca internetowy, ponieważ istnieje możliwość ataku (nazwy nie pamiętam). A na przyszłość lepiej przesiąść się na gmail-a.

Właśnie też przypuszczam możliwość prób włamania się na konto (kilkanaście razy błędnie wpisane hasło i blok - atak typu Password guessing).

Poza o2 korzystam z @kamilbrenk.pl, jednak konto na o2.pl mam jakieś 10 lat i sporo serwisów miałem do tego przypisane.

Widocznie najwyższy czas pożegnać się z nimi. I tak dostawałem tony spamu dziennie smile.gif

Ten post edytował kilas88 28.06.2010, 14:15:32
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post 28.06.2010, 14:21:24
Post #4





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Też bym zaczął od prób wyjaśnienia za co jest blokada. Dowód zawiera wiele newralgicznych danych i wymaganie ich przez o2 jest conajmniej dziwne z prostej przyczyny. Konto nie musiało zawierać przecież Twoich faktycznych danych. Jak więc zweryfikują je oni na podstawie dowodu? Poza tym jak Ci nowe oni prześlą? Pocztą? biggrin.gif No bez jaj winksmiley.jpg W takich wypadkach najlepiej do działu technicznego uderzać, bo "telegaduły" nic nigdy nie wiedzą winksmiley.jpg A tak dowiesz się za co blok i w razie czego podasz telefonicznie dane o których wiesz jakie były. Przykładowo ostatnie maile jakie pamiętasz że dotarły na skrzynkę. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że znaleziono Twój mail w jakiejś bazie z wykradzionymi mailami/hasłami i zablokowano prewencyjnie by nie wbijano Ci na konto. Bo znowu niedawno taką bazę upubliczniono. Chyba jakiś czas na niebezpiecznik.pl wisiał link do niej. Teraz pewnie po google krąży smile.gif


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post
nmts
post 28.06.2010, 14:28:54
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 283
Pomógł: 34
Dołączył: 21.03.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(kilas88 @ 28.06.2010, 15:15:01 ) *
Właśnie też przypuszczam możliwość prób włamania się na konto (kilkanaście razy błędnie wpisane hasło i blok - atak typu Password guessing).

Poza o2 korzystam z @kamilbrenk.pl, jednak konto na o2.pl mam jakieś 10 lat i sporo serwisów miałem do tego przypisane.

Widocznie najwyższy czas pożegnać się z nimi. I tak dostawałem tony spamu dziennie smile.gif


O możliwości przekierowywania poczty słyszałeś? Poza tym na gmailu masz tyle spamu na ile pozwolisz - filtrowanie automatyczne, przez użytkownika, może nawet biała lista. winksmiley.jpg

@off
Mogę wejść w temat tylko przez nowe posty. Taki link mam w widoku listy tematów:
Kod
href="o2.pl:_Konto_zostalo_zablokowane_przez_administratora_t153084.html"



Ten post edytował nmts 28.06.2010, 14:34:14


--------------------
Free Web Tools - narzędzia dla programistów, webdeveloperów i specjalistów seo...
Go to the top of the page
+Quote Post
kilas88
post 28.06.2010, 18:42:38
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 305
Pomógł: 25
Dołączył: 27.01.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(nmts @ 28.06.2010, 15:28:54 ) *
O możliwości przekierowywania poczty słyszałeś? Poza tym na gmailu masz tyle spamu na ile pozwolisz - filtrowanie automatyczne, przez użytkownika, może nawet biała lista. winksmiley.jpg

Słyszałem. Mam też skrzynkę na gmail i zrobiłem przekierowanie z gmail na o2 smile.gif o2 ma wygodniejszy interfejs (mowa o tym starym). Tylko to mnie trzymało przy tym koncie.

Cytat(thek @ 28.06.2010, 15:21:24 ) *
Też bym zaczął od prób wyjaśnienia za co jest blokada. Dowód zawiera wiele newralgicznych danych i wymaganie ich przez o2 jest conajmniej dziwne z prostej przyczyny. Konto nie musiało zawierać przecież Twoich faktycznych danych. Jak więc zweryfikują je oni na podstawie dowodu? Poza tym jak Ci nowe oni prześlą? Pocztą? biggrin.gif No bez jaj winksmiley.jpg W takich wypadkach najlepiej do działu technicznego uderzać, bo "telegaduły" nic nigdy nie wiedzą winksmiley.jpg A tak dowiesz się za co blok i w razie czego podasz telefonicznie dane o których wiesz jakie były. Przykładowo ostatnie maile jakie pamiętasz że dotarły na skrzynkę. Nie zdziwiłbym się, gdyby okazało się, że znaleziono Twój mail w jakiejś bazie z wykradzionymi mailami/hasłami i zablokowano prewencyjnie by nie wbijano Ci na konto. Bo znowu niedawno taką bazę upubliczniono. Chyba jakiś czas na niebezpiecznik.pl wisiał link do niej. Teraz pewnie po google krąży smile.gif

Najprawdopodobniej zablokowali mi przy próbie włamania metodą brute force, bo właśnie niby tą metodą ostatnio wykradzione te maile. Hasło było względnie proste (nie zmieniane od 10 lat biggrin.gif), także metodą słownikową dałoby radę (że też nie mają tam zaimplementowanego captcha po jednym nieudanym logowaniu..). No ale mniejsza z tym, jeśli nie odblokują lub będą robili problemy to się z nimi pożegnam smile.gif

Sprawa wyjaśniona. Ktoś kto posiada tę bazę napisał do mnie:

Cytat
Niestety Twoje hasło wyciekło do internetu ( Mail: xx@o2.pl hasło: xx) Pozmieniaj hasła do wszystkiego.


Niezły syf smile.gif Trudno.
Go to the top of the page
+Quote Post
gigzorr
post 28.06.2010, 21:37:07
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 652
Pomógł: 47
Dołączył: 6.02.2010
Skąd: Radom

Ostrzeżenie: (0%)
-----


...) Grupa o2 Sp. z o.o. podjęła następujące działania:

1. Administracyjnie zostały zablokowane konta użytkowników znajdujących się na liście opublikowanej w internecie.

2. Użytkownicy, których konta zostały zablokowane:

* przy próbie logowania za pomocą programu pocztowego (przez POP) otrzymają komunikat o błędnym haśle,

* przy logowaniu przez WWW otrzymają komunikat o blokadzie administracyjnej z linkiem m.in. do formularza kontaktowego (http://kontakt.o2.pl/index.php?dzial=form&mode=form&cate_id=22).


3. Użytkowników, którzy będą mieli trudność z dostępem do swoich kont pocztowych, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta (http://kontakt.o2.pl/index.php?dzial=form&mode=form&cate_id=22 bądź telefonicznie pod numerem 022 398-88-88). Nasi konsultanci wytłumaczą, jak należy postąpić, aby odzyskać dostęp do swojego konta.


wiadomosc od o2 smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post 28.06.2010, 22:03:06
Post #8





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Hehe... A jednak wstrzeliłem się w info o niedawnym opublikowaniu bazy loginów i haseł do części serwisów. jakby co to tutaj był artykuł o tym 2 dni temu snitch.gif
http://di.com.pl/news/32344,0,Wycieklo_pon..._Twoje_tez.html i stąd wiedziałem o wycieku.


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 24.04.2025 - 04:57