Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Problem z "polskimi literkami"
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
mike22
Witam,

Jestem zupełnie nowy w php i MySQL i mam taki "mały" problemik z "polskimi" literkami.
Podczas próby zapisu danych z formularza pojawia się błąd:
Data too long for column 'title' at row 1

Kolumna nie ma żadnego znaczenia. Wystarczy, że we wprowadzonym tekście pojawi się "polska" literka.

Na moim środowisku wszystko działa normalnie. Po wrzuceniu na serwer przestaje działać (na serwerze mam prawa tylko do ftp i to w ograniczonym zakresie) .

Przypuszczam, że występuje problem ze stroną kodową MySQL. Tyle, że administrator serwera nie zna się (lub przynajmniej tak twierdzi) na MySQL i php, a instalację zrobił defaultową.

Strasznie mi się spieszy. Czy ktoś mógłby mi pomóc?

Z góry bardzo dziękuję!!
mariuszn3
Czy serwer MySQL wie w jakim kodowaniu mu dane przesyłasz (zapytanie SET NAMES) ?
Jakie kodowanie masz ustawione na tabeli?
mike22
Próbowałem na swoim stanowisku lokalnym. Nie ma znaczenia jak ustawię kodowanie w bazie - wszystko działa.
Może problem w tym, że ja mam MySQL 4.1 a na serwerze jest 5.0?
A może problem leży gdzieś w konfiguracji php na serwerze (przychodzą mi do głowy problemy z łączeniem ciągów znaków przy polskich literkach)?
Ratujcie...... :-)
mariuszn3
Cytat(mike22 @ 4.08.2006, 15:01 ) *
Próbowałem na swoim stanowisku lokalnym. Nie ma znaczenia jak ustawię kodowanie w bazie - wszystko działa.
Może problem w tym, że ja mam MySQL 4.1 a na serwerze jest 5.0?

Co to znaczy próbowałem na stanowisku lokalnym.. (w konsoli, na jakim systemie?) Co to znaczy wszystko działa.. polskie literki wyświetlają się poprawnie?
Mówiąc,że na serwerze jest 5.0 masz jak rozumiem na myśli wersję php?
Czy wysyłasz do MySQL zapytanie informujące o tym w jakim kodowaniu dane będzie otrzymywać?