Jako, że jestem od ponad roku programistą klienta tejże gry (Doceluf) postanowiłem się udzielić w temacie

Silnik nie jest w PHP (chociaż był w PHP jeszcze chyba dwa lata temu) napisany jest w C++. Klient zaś w całości napisany jest w JS. Cały ruch client - server jest zrobiony na AJAX'ie a dane lecą z serwera w formie obiektów JSON i w kliencie są odpowiednio obsługiwane. Jesli chodzi o serwery to prawie każdy świat stoi na niezależnym serwerze dedykowanym (koszt to kilkaset zł miesięcznie za jeden serwer). Z tego co wiem gra w początkowej formie była pisana przez jedną osobę, ale nie była wtedy tak rozwinięta jak teraz po kilku latach pracy nad nią. Aktualnie pracuje nad nią grupa ludzi, mapmakerzy, ludzie od questów, programiści itp.
Jeśli chcesz to zacznij na początku tak jak zaczynał autor Margonem od czegoś prostszego. Wiele dużych gier tak zaczynało. Później jeśli gra będzie dobra i ludzie będą chcieli wydawać na nią pieniądze i będziesz miał kasę na comiesięczne wypłaty dla 20 osób i opłaty hostingowe to może coś z tego będzie