Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Opel Corsa 1.4 czy Peugot 206 2.0?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
GuruNetYT
Witam, co kupic? Co się bardziej opłaca?



Peougot 206 2.0 HDI -najlepsze z silników
Rocznik 2000 , szyby ele. otwierane, Disiel 5l/100km , stan dobry.
Cena:8700 zł



Opel Corsa 1.4 link: http://moto.allegro.pl/opel-corsa-cdx-full...2240113286.html
Cena: zmnejszona do 5000zł

Który lepiej wybrać?
Który się lepiej opłaci?
Itp, czekam na jakieś rady.
Fifi209
Podałeś bardzo mało danych. Co do Peugeot'a brakuje m.in. przebiegu, nie polecałbym ropniaków bo w razie czego są bardzo duże koszty naprawy w stosunku do benzyny (tak ogólnie, nie tylko peugeot)

Lepiej jakbyś napisał cenę maksymalną jaką chcesz przeznaczyć na auto.

Sam mam Peugeot'a 206 z końcówki roku 2002, benzyna 1,1 i śmiga aż miło. smile.gif (jeżdżę w 99% w mieście)
GuruNetYT
Przebieg 200 000km
Diesel 2.0 HDI

Dobre przyspieszenie, rozrzut do wymiany ale właściciel/sprzedający właśnie miał go wymienić w cenie 8700zł, i w razie zepsucia się wymienia od zaraz.
Quantum
co do pug'a to musiałbyś go sprawdzić jaki jest faktyczny stan.. i nie patrz na przebiegi kupując auto w Polsce smile.gif no chyba, że krajówkę od I właściciela z udokumentowanym przebiegiem w ASO (choć i nawet to nie daje Ci 100% pewności..)

do przebiegu tej corsy dolicz jakieś 100 tys. jak nie więcej tongue.gif to auto ma 16 lat! co on na półce stał.. ?

jak chcesz autko w dieslu nieco większych gabarytów, to może.. Fiat Stilo ? 1.9 JTD, 115KM, super moment obr., kumpel kupił sprawdzony 3-drzwiowy, nie raz się tym bujałem, mam taki sam silnik w swojej alfie 156, ogólnie polecam, tylko o włoskie samochody trzeba dbać troszkę bardziej niż o niemca smile.gif no i zgadzam się z Fifi, jak coś padnie w dieslu to koszty są ogromne, dwumasa- 1500-2000zł, turbina-700-900zł..

zależy gdzie chcesz nim najczęściej jeździć, jak po trasie to diesel, a benzynka lepsza na miasto, jakiś nieduży silnik i cena PB nie będzie taka straszna a i OC mniejsze wink.gif
mls
Cytat(GuruNetYT @ 1.04.2012, 12:50:04 ) *
Dobre przyspieszenie, rozrzut do wymiany ale właściciel/sprzedający właśnie miał go wymienić w cenie 8700zł, i w razie zepsucia się wymienia od zaraz.


Raczej rozrząd a nie "rozrzut". I "w razie zepsucia", jak mniemam, wymienia cały silnik?
kaem
A rozważasz jakieś inne samochody w tej cenie?
Jeśli tak to polecam Honde Civic 6 gen, które w ostatnich 2 latach bardzo potaniały. Za 8 tyś. dostaniesz taką w b. dobrym stanie i niezłym wyposażeniem. Civicy te są zawsze w czołówce bezawaryjnośći. Polecam silnik 1.5 Vtec-Econo, ale niestety cieżko dostać, bo sprzedają się jak świeże bułeczki. A może Nissan Almera?
GuruNetYT
Samochód raczej na mniejsze miejscowości, po miescie też.
Ale nie na trasy , po prostu codziennie do pracy 15km w jedną i w drugą 15,
phpion
Cytat(GuruNetYT @ 1.04.2012, 14:15:03 ) *
Ale nie na trasy , po prostu codziennie do pracy 15km w jedną i w drugą 15,

Nie pakuj się w diesla bo będziesz żałował. To co oszczędzisz lejąc paliwo oddasz z nawiązką podczas serwisowania. Przy takich przebiegach (30km dziennie) sugerowałbym zdecydowanie benzynę. Ze swojej strony mogę Ci polecić Renault Megane I po liftingu. Mamy w rodzinie 2 takie (2001 i 2003) i nie sprawiają problemów. Nic tylko lać i jeździć.

PS: Ten link, który podałeś to link do Laguny, a nie Corsy.
artur_dziocha
Też brałem Megankę I pod uwagę przy zakupie, jednak ciężko było coś sensownego znaleźć w mojej okolicy:)
Dieselek niestety jest przeznaczony na dłuższe dystanse. Takie odcinki to męczenie silnika. Potrzebuje troszkę więcej czasu do rozgrzania
Suma sumarum trafiła mi się Bravka(1.2 80KM) prawie full opcja za dobre pieniążki. Niecałe 7l na setkę w trybie mieszanym. Odcinki takie jak u Ciebie
Pilsener
Te małe diesle są o kant d... dużo palą i osiągi mają mizerne a w dodatku są bardzo drogie w utrzymaniu, jak jeździłem takim do Warszawy to musiałem cały czas trzymać obroty w czerwonym polu żeby coś z niego wydusić, spalił mi ponad 7 litrów a w dodatku po niecałym roku i przebiegu nieco ponad 100 tys. zaczął niedomagać silnik i elektryka thumbsdownsmileyanim.gif
Jak na dojazdy do pracy 15 km to po co ropniak? Ropniak w tym wieku będzie miał realny przebieg w granicach 300-500 tys, na 90% będzie to auto po przedstawicielu handlowym. Bo chyba nie myślisz, że ktoś dopłaca z 10 tys. by kupić Corsę w ropie i nią jeździć po bułki do sklepu a w dodatku wąchać smród ropy i słuchać klekotu, że już nie wspomnę o droższym serwisie? Jak Ci padnie turbina w ropniaku albo wtryski to na dzień dobry kilka tysięcy będziesz w plecy.

Szukaj prostego silnika benzynowego z prywatnego użytku. Cena tak naprawdę nie ma znaczenia, marka podobnie - auto ma być po prostu w dobrym stanie. Wydasz 100 zł na mechanika to Ci powie co i jak, sam nie kupuj bo się władujesz na minę tylko. I unikaj tych ofert najtańszych bo w tym sorcie to najczęściej tylko na części się nadają.
Martuś05
Ludzie o czym wy piszecie. Dobry silnik Diesel jest niezawodny mimo lat i pokonywanych dystansów, a jeszcze jak rozrząd jest na łancuchu to juz wogule nie ma nad czym sie zastanawiac tongue.gif
Quantum
Cytat(Pilsener)
Jak Ci padnie turbina w ropniaku albo wtryski to na dzień dobry kilka tysięcy będziesz w plecy.

no już bez przesady biggrin.gif chyba musiałby w ASO serwisować.. zresztą jak ktoś jeździć nie umie to i benzyniaka wykończy. Zgadzam się jednak, że diesle zdecydowanie bardziej nadają się na trasy, wtedy ujawnia się większość zalet tych silników.

Cytat(Pilsener)
Bo chyba nie myślisz, że ktoś dopłaca z 10 tys. by kupić Corsę w ropie i nią jeździć po bułki do sklepu a w dodatku wąchać smród ropy i słuchać klekotu

Jak jest dobrze wyciszony samochód to nie jest to problem! no chyba, że ktoś szuka czegoś z niższych segmentów; B/C, a zapach ropy - kwestia gustu biggrin.gif ja tam lubię wink.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.