Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Tworzenie użytkownika root-MySQL
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > MySQL
kalen
Witam.
Jako że jestem początkującym, problemy wystąpiły już na początku. Otóż, chcąc utworzyć konto root w MySQL-u w wierszu. poleceń wpisuje
  1. mysqladmin -u root password hasło
Po czym wyskakuje mi error:
  1. mysqladmin: connect TO server at 'localhost' failed
  2. error: 'Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)

Dodam że kożystam z XAMPP 1.7.3.
emtiej
konto root jest tworzone przy instalacji mysql-a

Pewnie w specyfikacji xampp jest gdzieś napisane jaki jest login i hasło dla roota
Spróbuj najpierw
hasło: root
login: root

albo login:root a hasło:xampp

Pobaw się w hackera, albo poszukaj haha.gif

Poza tym linijka twojego kodu: "error: 'Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)" mówi sama za siebie, że konto root jest i hasło też YES-t haha.gif

http://www.pomoc.joomla.pl/content/view/688/51/ masz tu poradnik i czeka na pomógł
kalen
Zrobiłem jak kazałeś, dalej to samo. Moge dodać ze kiedys sie tez w to bawilem ale to dawno ale robilem juz wielokrotnie format systemu.Przypuszczam że MySLQ pamieta jeszcze stare dane konta ale ja nie ;/.
melkorm
Cytat
Poza tym linijka twojego kodu: "error: 'Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)" mówi sama za siebie, że konto root jest i hasło też YES-t

@emtiej ten błąd nic nie mówi oprócz tego że kalen loguje się na użytkownika (tutaj root) i wpisał "jakieś hasło" i wcale nie musi ten użytkownik istnieć i może nie mieć w ogóle hasła. Więc nie wprowadzaj kolegi w błąd.

@kalen XAMPP ma defaultowo do mysql'a konto root bez hasła, próbowałeś w konsoli :
Kod
mysql -u root -p

I gdy zapyta o hasło enter? Jeżeli tak wywal cały katalog xampp (odinstaluj i później wywal - oczywiście jeżeli nie masz tam żadnych ważnych danych) i zainstaluj na nowo.

Cytat
i czeka na pomógł