Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Php Battle vol.3
Forum PHP.pl > Forum > PHP
ActivePlayer
php.PL Battle vol.3

Po poprzednim nieudanym starciu (nikt walczyć nie miał ochoty?) na edytor graficzny proponuje jeszcze raz się zmierzyć...

Zaczynamy jak zwykle od zebrania pomysłów.

Moja propozycja (proponował ktos w poprzednim battlu)

Gra w php.

Daje dosc duze pole do popisu smile.gif Czekam na inne propozycje (głosować nie bedziemy tka jak poprzednio, jest to niewypał - głosują ludzie którzy potem i tak nie biorą udziału w battlu).

Czekam na Wasze pomysły...
NuLL
Podpinam.

Co do tematu - gra w php (?) - mam to pisać miesiąc ?
Zastanówcie się nad...- wciąż jestesm za swoim pomysłem z poprzedniej bitwy - czyi jakimś funkcjonalnym skrpytem który ktoś może wykorzystać i nie będe go pisał miesiąc.
ActivePlayer
Ale kto powiedzial ze to ma byc rozbudowana gra RPG.... pomysl głową, napisz cos grywalnego, przyjemnego i nie koniecznie pochłaniającego 'miesiąc' czasu smile.gif...

Co do funkcjonalnego skryptu... tak - to jest jakis pomysł... tylko warto cos konkretniej o tym powiedziec smile.gif jakis przyklad ?
NuLL
System newsów chociażby - można by ograniczyć rozmiar skryptu do jakieś wielkości - np. 15 kilobajtów i zobaczyć kto co wykombinuje.
strife
Cytat(ActivePlayer @ 2005-06-13 12:58:24)
Moja propozycja (proponował ktos w poprzednim battlu)

Gra w php.

Ta... ciekawe kto biggrin.gif

@NuLL - ale to już było, chce Ci się pisać kolejny system newsów, nie lepiej zrobić coś bardziej "orginalnego"..?

IMHO: Wiadomo, że skrypt newsów będzie miał jedno zadanie, jednak ustanawiając battle na grę w php możliwości są większe, bo nie wiadomo czym nas ktoś zaskoczy...

Nie mówię że nie można zaskakiwać pod względem optymalizacji skryptu, albo jakiś nowych ukrytych funkcji w nim, ale po prostu gra wydaje mi się lepszym pomysłem z większym polem do popisu i zainteresowaniem ludzi.

Pozdrawiam!
Vengeance
Gra może być... ale dowolna snitch.gif
Dlaczego? Mam już troszke kodu swojej pewnej giery... jak bym to może troche poprawił to mógłbym wziąć udział w Battle.
wporzo
Cytat(emilio @ 2005-06-13 16:36:50)
Kółko - krzyżyk
Który skrypt okaże się najmocniejszy wygrywa. Jeżeli będzie remis, to dogrywka np. na szybkość (mierząc, przykładowo, za pomocą ab ilość żądań przetworzonych na sekundę), proste, prawda ?

Hm.. kolko i krzyzyk bez problemu mozna rozwiazac za pomoca algorytmu MiniMax, znanemu wiekszosci studentow informatyki juz na drugim roku. Algorytm ten ma to do siebie, ze w kolko i krzyzyk z nim nie wygrasz (a co najwyzej zremisujesz). Z tego co wiem algorytm jest dosyc wydajny i jak juz wspomnialem bardzo dobrze znany.. wiec chyba ta walka mogla by sie zakonczyc remisem smile.gif
hwao
Cytat(wporzo @ 2005-06-13 23:59:33)
Hm.. kolko i krzyzyk bez problemu mozna rozwiazac za pomoca algorytmu MiniMax, znanemu wiekszosci studentow informatyki juz na drugim roku. Algorytm ten ma to do siebie, ze w kolko i krzyzyk z nim nie wygrasz (a co najwyzej zremisujesz). Z tego co wiem algorytm jest dosyc wydajny i jak juz wspomnialem bardzo dobrze znany.. wiec chyba ta walka mogla by sie zakonczyc remisem smile.gif

Ale ten algorytm nadaje sie tylko dla malych plansz a kto powiedzial ze w kolko i krzyzyk trzeba grac na planszy 3x3 ?

Mozna by wprowadzic ustalana tarcze do gry i ile trzeb zebrac w "lini"
k.k
Ja bym proponował np Galerię zdjęć
sobstel
Cytat(hwao @ 2005-06-14 07:47:20)
Ale ten algorytm nadaje sie tylko dla malych plansz a kto powiedzial ze w kolko i krzyzyk trzeba grac na planszy 3x3 ?
Mozna by wprowadzic ustalana tarcze do gry i ile trzeb zebrac w "lini"

i to jest moim zdaniem bardzo dobry pomysl
kubatron
Ja się wypowiem tak, że zamiast pisać kółko i krzyżyk, wzielibyście się np. za napisanie jakiejś pożadnej biblioteki, przykład: VerifyForm.
winksmiley.jpg
ActivePlayer
Battle.php powinno tez byc moim zdaniem swego rodzaju 'oderwaniem' się od nudnych projektów, które piszemy na codzień... Powinno przynieść nam trochę radości i doswiadczenia to co napiszemy... Nie chciałbym też, aby było to cos bardzo pracochłonnego ew. cos, co mozna napisac 'gorzej' ale mniejszym nakładem pracy - patrz. Edytor Graficzny sad.gif. Gra jako ogolny temat (bez zaznaczania co to ma konkrenie być) daje nam jakio takie pole do popisu, możemy wybrać Kółko i krzyżyk, szachy, rozbudowanego 'RPG' - wszystko na co mamy ochotę...

VerifyForm - tak, było by naprawdę przydatne - ale pomyślmy - chce sie cos takiego komukolwiek pisac tak 'poza pracą' - zakladam ze większosc z Was ( a moze nawet nas:) ) ma jakies projekty do wykonania i nie wiem czy chciało by się komuś nad czyms takim usiąść 'po pracy'... Oczywiscie decyzja co to będzie - i czy w ogole będzie - należy do Was... jednak prosze wziąść pod uwagę ilu osobom będzie się chciało napisac cos takiego... Wracając pamięcią wstecz wysnuwa się wniosek - zainteresowanie jest małymi battlami - jak np. Shoutbox smile.gif - bardziej ambitne ( Edytor Graficzny ) - były kompletnymi niewypałami - poza 'rezerwacją nazw'.

Tak więc zapraszam do dalszej dyskusji...
DavidPL
Mam propozycję.
Nie wiem czy zostanę dobrze zrozumiany ale spróbuję.

Projektem miała by być klasa symulująca przeglądarkę z obsługą modelu DOM.
Zasada działania:
Tworzymy obiekcik klasy. Ustawiamy parametry (np obsługa ciach, identyfikacja jako IE itp). Ładujemy stronę i dostajemy się do różnych obiektów analogicznie jak jest to rozwiązane w JavaScript.

Co sądzicie o takim projekciku?
dasko
@DavidPL: Raczej głupi pomysł. Proponuje napisanie czegoś przydatnego, nie ma sensu po raz n-ty wynajdywać koła.

Zgadzam się z ActivePlayerem - battle powinno być oderwaniem się od codzienności(no może nie całkiem :]) - rzeczywiscie skrypt winien być niewielkich rozmiarów, aby nie skończyło się tylko na chęciach, aby nie wystąpiły nieoczekiwane komplikacje.
NuLL
http://sourceforge.net/projects/snoopy/ questionmark.gif
hawk
Hmm, skrypt php grający w więźnia? Zasady takiej gry są proste: dwóch więźniów siedzi. Jeżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok. Jeżeli obaj nie sypiecie, wychodzicie. Kiedyś widziałem dokładne wartości typowej gry (tzn. ile dostaje się lat za co).

Pojedyncza gra nie jest problemem. Chodzi o to, żeby np. 2 skrypty zagrały ze sobą 100 razy, przy czym mogą one przechowywać informacje pomiędzy wywołaniami. W ten sposób skrypt może uczyć się zachowania rywala - czy warto z nim współpracować, jaką strategię obrać, itd.

Implementacja bardzo prosta, złożoność problemu tak naprawdę ogromna. Takie gry są domeną sztucznej inteligencji - programy grające w więźnia tworzy się za pomocą algorytmów genetycznych i naprawdę robi się zawody winksmiley.jpg.
NuLL
Pomysł skryptów jest fajny. Można by zrobić piłkarzyki tongue.gif
ActivePlayer
hawk: Very nice once idea.

I skrypty musza dzialac tak, zeby dostac mniejszy wyrok od przeciwnika tak?

Cytat
eżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok


czym sie rozni 'X lat' od 'dostajecie wyrok' ?
sobstel
Cytat(ActivePlayer @ 2005-06-15 19:36:44)
Cytat
eżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok


czym sie rozni 'X lat' od 'dostajecie wyrok' ?


np. jak sypniecie razm to po roku, a jak tylko ty to ty ugoda, a drugi dostje 3 lata
DavidPL
Cytat(dasko @ 2005-06-15 14:56:58)
@DavidPL: Raczej głupi pomysł. Proponuje napisanie czegoś przydatnego, nie ma sensu po raz n-ty wynajdywać koła.

Rzuciłem hasło bo szukałem czegoś takiego kiedyś i nie znalazłem.
Ale widzę że niechcący rozwiązałeś mój problem. THX
ActivePlayer
naprawdę spodobał mi sie pomysł walczących ze sobą skryptów.
boom3
mi też podoba się pomysł walczących skryptów, ale po co od razu takie skomplikowane problemy, na temat których pisane są rozprawy naukowe =) przecież skrypty mogą ze sobą walczyć np. w warcaby (na szachy jest za mało czasu =) )

albo mogą grać ze sobą w karty, wtedy wszystkie napisane skrypty mogłyby 'zasiąść do stołu' razem. Oczywiście gry takie jak btydż odpadają, jednak jest wiele prostszych gier, z których implementacją nie byłoby większych problemów (np. remik) To byłoby naprawdę ciekawe.
tiraeth
No jak tam php Battle vol.3 questionmark.gif Bo widzę, że minął miesiąc i żadnych nowych wiadomości na ten temat nie ma smile.gif
crash
Jak zwykle - za dużo planowania i wszystko umarło zanim się jeszcze zdążyło porządnie rozkręcić...
tiraeth
Ja tam mogę się w wolnym czasie (bo aktualnie pisze coś) pobawić i napisać taką gierkę co się przenosi ścianki żeby coś tam ułożyć tongue.gif biggrin.gif
lukir
Ja z kolei jestem w trakcie pisania RPG'a, który musiałby uwzględniać komunkację z interfejsami klas tworzonych wraz z rejestracją nowych graczy.
Rzuty kostką, karta postaci - no to wszystko co jest w typowym (niekomputerowym) role-playing. Kojarzycie, no nie? Mistrz gry i te sprawy.
Tylko potrzebuję jakiegoś dobrego i zaangażowanego grafika, żeby mój pomysł techniczny ujął w ciekawe obrazy, rysunki, mapy... bo bez tego RPG będzie do kitu.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.