Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gra internetowa w php
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Stron: 1, 2
Modgar
Serdecznie witam wszystkich forumowiczów smile.gif
Chciałbym napisać gre internetowa taka jak np.Ogame jestem srednim programistą interesujacy się php dlatego chciałbym się troche pobawić w stworzenie gry o podobnych zasadach.I tu z mojej strony wielka prosba czy sa jakies artykuły lub strony internetowe poswiecone programowaniu takich gier internetowych jakies kursy lub tutoriale moze ktos z was bedzie chetny pomogac mi bardzo prosze o pomoc.

Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ?
FiDO
Przenosze na php
Rastman
Cytat
Aha i jeszcze jedno czy do napisania takiej gry wystarczy tylko jezyk php czy moze jakies inne jeszcze ?

to zależy, czy przy każdym kroku gracza ma się odswierzać strona, czy nie. jeśli nie to musisz skorzystać z JS, lub Flasha, bo php jak wiadomo działa po stronie serwera
hwao
Wiec.
Napewno bedzie Ci potrzbene php winksmiley.jpg nastepnie przydalal by sie jakas baza danych - znacznie ulatwi to Ci prace.
Nastepnie powinnienes znac html (xhtml) css ( strona wizulana), ale do udogodnien mozesz zaprzedz javaScript.
Do prezentacji jakis danych czasem moze sie okazac lepszy dynamkiczyn flash (+php - wyciaganie np danych z bazy danych).

Bazy danych, populatna zwazajac na jej prostote MySQL, chyba ze masz PHP5 to mozesz takze uzyc SQlite. Odradzam bawienia sie na plikach.

Jak trzeban znac php:
Wiec to roznie, bo nie da sie do konca okreslic na jakim poziomie zaawansowania sie jest. Najwygodniej bylo by pisac to na klasach, poniewaz
- szczelnosc
- edycja, latwiejsza
- pozadek
- podzielenie na "akcje"

Proponowal bym popatrzec troche po forum, poniewaz pare razy byl taki temat z cyklu towrzenie gry w php.
DeyV
Przy tworzeniu tego typu aplikacji znacznie ważniejsze jest skupienie się na zasadach gry, niż na ich oprogramowaniu.