Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [php] jak zczytać tekst między określonymi wyrazami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
paveu
Witam
Jestem na forum nowym użytkownikiem - chyba od 5 minut. Szukałem odpowiedzi, ale nie natrafiłem na nic co by mogło mi pomóc.
Mam taki problem.
Wrzucam do pola textarea formularza jakiś tekst z parametrami czegoś tam np. mojego komputera.
wygląda to tak:

procesor centrino 1.5
dysk twardy 40 gb
pamięć ram 1024 mb
karta graficzna intel 915 ( i tak dalej)

słowo procesor, dysk twardy, pamięć ram, karta graficzna są stałe
po naciśnięciu przycisku submit tekst przechodzi jako $dane do pliku z drugim formularzem i chciałbym, żeby wartości przechodziły do formularza jako wartość value; konkretnie centrino 1.5, 40gb, 1024mb, intel 915;
czyli musi być wyciągany tekst między procesor ... a końcem linii czy enterem?? itd.
Nie znam się na tym więc jak ktoś by mógł pomóc to bym był bardzo wdzięczny.
Z tego drugiego formularza będę te parametry zapisywał do bazy danych.
Liczba parametrów może być różna więc procesor powinien być w np $proc itd. ale może się zdarzyć, że nie będzie parametru "dysk twardy" i wtedy wartość np. $hdd = 'brak danych';
Acha proszę nie pisać linków do php.net z opisem jakiejś funkcji ponieważ po angielsku to ja nie za bardzo.
Jak można to proszę o konkretny przykład. Trochę zagmatwany ten opis. Za ew. odp. dziękuję
wipo
sscanf popatrz
paveu
Cytat(wipo @ 10.12.2006, 12:50:05 ) *
sscanf popatrz

no właśnie takiej odpowiedzi się obawiałem
już to splitem zrobiłem, zamieniłem wszystkie grupy (procesor itd.) na średniki, jednak jak nie ma jakiegoś elementu to mi zmienne wskakują nie w te pola
jak ktoś by mógł napisać jak zrobić coś takiego, że: