![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 262 Pomógł: 5 Dołączył: 8.02.2005 Skąd: Olsztyn / Zatorze Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam serdecznie,
projektuje sobie bazę danych no i co nie co zrobiłem, ale niestety nie wiem czy to co zrobiłem jest poprawne oraz czy takie rozwiązanie będzie wydajne w przyszłości przy większej ilości danych. Model bazy: ![]() Kod:
nie wiem czy dobrze stworzyłem relacje. Chodziło mi o to, że w tabeli accounts są użytkownicy (klienci), którzy piszą sobie tickety (zapytania / problemy) supportTickets. Zaś następnie mogą być też odpowiedzi do ticketów supportPosts. Proszę o wskazówki czy w miarę dobrze to wykonałem czy to jest totalna klapa, jeśli źle jest to zrobione to prosiłbym o pomoc w poprawieniu. Pozdrawiam |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 793 Pomógł: 32 Dołączył: 23.11.2006 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Możesz opisać co ma dokładnie realizować ta baza danych. Bo napisałeś coś o klientach, ticket'ach, ale jak to ma działać nie opisałeś, a bez tego można tylko zgadywać.
Czyli opisowo (bez odwołań do tego co masz) napisz co ma to robić, kto uczestniczy, co może robić. -------------------- Algorytmy w PHP, czy ktoś o tym słyszał?
Dlaczego tak mało kobiet programuje? ponieważ nie zajmują się głupotami. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 262 Pomógł: 5 Dołączył: 8.02.2005 Skąd: Olsztyn / Zatorze Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Oki
![]() więc zacznę od tego iż do tabeli accounts sam będę dodawał userów - to będą klienci firmy. Klienci firmy gdy będą potrzebowali wykonania pewnej usługi przez firmę, zamist pisać do nas na maila to będą mogli napisać tzw. ticket'a na stronie (czyli prośbę o wykonanie czegoś, poprawinie błędów, lub inne zapytanie). Do tego będzie słóżyła tabela supportTickets czyli dany klient będzie mógł napisać wiele ticketów, zaś te tickety będą mogły należęć do jednego usera. Kolejną rzeczą jest odpowiadanie na tickety - tabela supportPosts - odpowiedź na tickety mogą pisać administratorzy (superUser) oraz autorzy danego ticketa. Odpowiedzi nie mogą być pisane przez danego usera 2 razy (lub więcej) pod rząd - czyli jak user napisze ticketa to najpierw musi odpowiedzieć na niego superUser dopiero po odpoiwedzi admina, user może napisać kolejną odpowiedź. myślę że bardziej rozjaśniłem mój problem. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 793 Pomógł: 32 Dołączył: 23.11.2006 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To masz:
- ticket - ticket_comment - user - firm_data Ja bym coś w tym raczej stylu zrobił (nie chodzi o nazewnictwo). ticket, ticket_comment mają referencje do user user zawiera wszystkich użytkowników, w wyróżnieniem czy to admin, czy firma firm_data zawiera dane które posiada firma, bo w tabeli user, są tylko podstawowe dane. Nie blokował bym możliwości dodawania wielu uwag do ticket'a pod rząd, bo to może być potrzebne, bo mogą wychodzić rzeczy w trakcie itp. -------------------- Algorytmy w PHP, czy ktoś o tym słyszał?
Dlaczego tak mało kobiet programuje? ponieważ nie zajmują się głupotami. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 15:31 |