![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 375 Pomógł: 20 Dołączył: 28.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jakie są zalety tworzenia obiektu klasy? Jeśli nie potrzebujemy wielu instancji, równie dobrze można operować na statycznych klasach i metodach. Właśnie tworzę klasę widoku do obsługi szablonów, czyli przekazywania tablic z danymi, wyświetlania informacji, strony 404, itd. (oczywiście to wszystko jest przechowywane w klasie, aż layout zażąda wyświetlenia zawartości).
Kod class Content Zalety: + nie trzeba tworzyć instancji klasy, + dostęp do zmiennych nawet w funkcjach bez $GLOBALS[]...{ static $title; public static nazwaFunkcji() { ... } } Content::$title = 'Lista użytkowników'; Jaka jest różnica w wydajności? Tworzę kolejną wersję szybkiego systemu CMS ("faster", I said!). Pewnie będę miał wyrzuty sumienia, że w ogóle stosuję dodatkowe klasy i obiekty (być może niepotrzebnie)... Ten post edytował WebCM 27.01.2008, 10:30:30 -------------------- „Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyna, dla której chcemy żyć i pracować.” Roman Dmowski
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 465 Pomógł: 137 Dołączył: 26.03.2004 Skąd: Gorzów Wlkp. ![]() |
Obiekt posiada tożsamość, a klasa statyczna nie. Ile tych obiektów będziesz tworzył (w trakcie pojedynczego żądania), że martwisz się o wydajność? 200? 500? Obiektów i klas ma być tyle, ile potrzeba do oddania logiki projektu. Jak już zrobisz system, to dopiero wtedy zaczynasz kombinować z jego przyśpieszaniem (cache, konsolidacja powtarzającego się kodu w jeden plik). Jeśli system będzie poprawnie zaprojektowany, to jego rozbudowa, bądź poprawa nie będzie stanowiła problemu. Pojawi się on wówczas, gdy zechcesz zwiąkszyć wydajność kosztem logiki.
Pozdrawiam. -------------------- To think for yourself you must question authority and
learn how to put yourself in a state of vulnerable, open-mindedness; chaotic, confused, vulnerability, to inform yourself. Think for yourself. Question authority. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 06:27 |