![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć. Zastanawiam się nad stworzeniem internetowej kafejki szachowej. Chcę napisać aplikację podobną do tej na stronie http://64pola.pl/. Dane pomiędzy graczami muszą być przesyłane możliwe jak najszybciej z minimalnym opóźnieniem.
Wpadłem na pomysł, żeby skorzystać z klasy Ajax.PeriodicalUpdater z biblioteki Prototype. Działa to na takiej zasadzie, że JS asynchronicznie pobiera lub zapisuje dane z/do pliku (lub bazy danych, co chyba jest kiepskim pomysłem). Problem w tym, że jeśli w kafejce będzie grać jednocześnie kilkadziesiąt osób, to obciążenie serwera będzie ogromne. Dodatkowo powstaje opóźnienie związane z zapisem do pliku. Czy istnieje jakiś sposób w JavaScript, ActionScript albo w czymś innym oprócz Javy na nawiązanie bezpośredniego połączenia między graczami za pomocą przeglądarki? Ten post edytował Koleś 15.08.2007, 16:22:40 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 109 Pomógł: 9 Dołączył: 12.03.2007 Skąd: kraków/tarnobrzeg/baranów/suchorzów Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
raczej bezpośrednie połączenie powinno być możliwe przy pomocy flasha, a raczej na pewno. W każdym razie za pomocą ajaxa i samego protokołu http nie uzyskasz stałego połączenia.
-------------------- Każdy z was jest łodzią w której Może się z potopem mierzyć Cało wyjść z burzowej chmury Musi tylko w to uwierzyć! |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 235 Pomógł: 17 Dołączył: 18.07.2007 Skąd: Białystok Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No tak, ja wiem co to jest Ajax ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 359 Pomógł: 1 Dołączył: 16.04.2006 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No więc tak - przez Ajax możesz łączyć się z serwerem z którego jest odpalany skrypt - można to obejść robiąc w php swojego rodzaju proxy z którym łączy sięnasz Js, a php wymiania dane między nim a jakimśserwerem. Co do Javy - oczywiście da się w apleci zrobić wszystko - tylko do używania socketów musisz sobie stworzyć "sztuczny certyfikat", co jest konsekwencją, że user musi kliknąć "Tak" jak wyskoczy mu paskudne wielkie okno z ostrzeżeniem, że wchodzimy na strone o nieznanym podpisie. Co do podpisu - możesz go uzyskać za chyba okolo 300 dolarów - obejdzie się wtedy bez okienka. Więc - jest sens? Js też ponoć obsługuje sockety - wykorzystuje te z flashplayer (http://www.devpro.it/xmlsocket/) - teraz pozostaje kwestia obejścia firewalli, które będą płakały za każdym razem (oczywiście mowa o windowsie) - a gdy któryś z hostów stoi za NAT'em - twój pomysł z połączeniem bezpośrednim - pada
![]() ![]() Uff, pozdrawiam, Kamil. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
pytasz serwer cczy drugi gracz zrobil ruch - dostajesz odpowiedz - to albo reagujesz albo znowu pytasz. ![]() To rozwiązanie odpada. Może umieściłem tego posta w złym dziale, ale nie znalazłem lepszego. Próbuję napisać coś takiego przy użyciu socketów w PHP i klasy XMLSocket w AS3, ale na razie idzie mi to jak przysłowiowa krew z nosa, bo jestem zielony w programowaniu socketów. Ten post edytował Koleś 15.08.2007, 12:48:15 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 359 Pomógł: 1 Dołączył: 16.04.2006 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
powodzenia
![]() Btw. a jak chcesz operowac skryptem php po stronie klienta? Ten post edytował envp 15.08.2007, 13:27:30 |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie po stronie klienta, tylko serwera.
Znalazłem takie rozwiązanie: http://www.kirupa.com/developer/flash8/php...kets_flash8.htm ale niestety działa u mnie tylko na localhoście, nie wiem gdzie jest błąd :/ Na ostatniej stronie są źródła do pobrania. Ten post edytował Koleś 15.08.2007, 14:06:52 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 359 Pomógł: 1 Dołączył: 16.04.2006 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja ciebie nie rozumie przeciez chcesz zrobic to samo - bedziesz laczyl sie z serwerem tak czy siak ;]
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 48 Pomógł: 0 Dołączył: 3.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Doszedłem do wniosku, że jednak najlepiej będzie zrobić to na serwerze socketów. Spodobał mi się Unity 2, niestety cena jest wygórowana jak na polskie warunki.
Ale to już nie jest temat związany z Ajaxem, więc myślę, że można zamknąć ten wątek. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 26.06.2025 - 16:12 |