Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gra w php, problem trochę z innej beczki
Darth Michu
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 13.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Temat trochę z innej beczki, ale w miarę ciekawy.

Od około 4 tygodni piszę grę browserową w php, i jak na razie dobrze mi idzie. Natrafiłem jednak na problem pisząc skrypt walki pvp. Zasatanawiam się nad sposobem w jaki dana zbroja/hełm/cokolwiek innego miałoby wpływać na zmniejszenie obrażeń od danej broni/czaru. Myślałem już nad zastosowaniem procentów (np. jakaśtam zbroja broni przed 10% obrażeń) Pomysł jednak odrzuciłem, gdyż w ten sposób istniałby limit jakości zbroi.

Grając w wiele gier, zarówno sp, jak i mmo, doszłem do wniosku że istnieje jakiś sposób na taką organizację zbroi, broni i innych, że można by w nieskończoność ulepszać zbroje(przykłady: Diablo II, I-rpg.net)

Czy ktoś ma pomysł, jak to zrobić?

Ten post edytował Darth Michu 24.06.2007, 14:39:47
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 10)
UDAT
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 442
Pomógł: 0
Dołączył: 27.12.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Co to ma wspólnego z PHP?
Go to the top of the page
+Quote Post
kwiateusz
post
Post #3


Admin Techniczny


Grupa: Administratorzy
Postów: 2 071
Pomógł: 93
Dołączył: 5.07.2005
Skąd: Olsztyn




Przeniesiono PHP->Hydepark
Go to the top of the page
+Quote Post
Black-Berry
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 663
Pomógł: 6
Dołączył: 3.06.2007
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


zamiast linowo zmniejszac obrażenia zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100

Pozdrawiam smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Darth Michu
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 13.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


YYYY.... co?
"zmniejszaj je za pomocą funkcji która jest zbieżna do granicy y = 100"

Można by troszeczkę jaśniej?

Ten post edytował Darth Michu 24.06.2007, 15:02:08
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post
Post #6





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




zobacz sobie gf lub vallheru:)
$wroga sila=$wroga sila-($moja obrona + zbroja)
$mojehp=mojehp-wrogasila
Go to the top of the page
+Quote Post
Black-Berry
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 663
Pomógł: 6
Dołączył: 3.06.2007
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


kiedy jeden punkt $armor zmniejsza obrazenia o 1% to znaczy że zmiejszasz obrażenia liniowo. Jeśli np 1pkt $armor= 10% zmniejszonych obrazen, a 2pkt armor to 15% a 3pkt to 20% tzn ze zmniejszają sie one nie liniowo. Musisz wymyslic taka funkcje dla ktorej np 99pkt armor to 50%zmniejszenia, 2000pkt to 99% zmniejszenia, 9999999999pkt to 99,99% zmniejszenia. 100% to granica której nigdy sie nie osiaga wraz z zwiekszaniem liczby $armor (matematyka z 2 klasy liceum)


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Darth Michu
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 13.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Bardzo sprytne, do zrobienia. (Ty jesteś z 2 liceum? Ja skończyłem 3 gim tongue.gif )

Dzięki bardzo!
Go to the top of the page
+Quote Post
envp
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 359
Pomógł: 1
Dołączył: 16.04.2006
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Lepiej zeby mike_mech tego nie widzial bo on matme kończył... Poczytajcie o np funkcji ekspotencjalnej...
Go to the top of the page
+Quote Post
fiszol
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 452
Pomógł: 16
Dołączył: 25.05.2004
Skąd: Gorzów Wlkp.

Ostrzeżenie: (0%)
-----


W diablo nie ma czegoś takiego jak rozwijanie zrobi w nieskończoność, wszystko ma tam swoje progi, np redukcja obrażen na pvm - maks 95%, na pvp maks 75%, podobne progi limitują wszystko


--------------------
\o/
Go to the top of the page
+Quote Post
Zbłąkany
post
Post #11


Administrator serwera


Grupa: Developerzy
Postów: 521
Pomógł: 13
Dołączył: 2.04.2004
Skąd: 52°24' N 16°56' E

Ostrzeżenie: (0%)
-----


@envp: ekspotencjalnej? chyba miałeś na myśli eksponencjalnej winksmiley.jpg


--------------------
Środowisko: Gentoo 2008.0 | Apache | PHP5 | PostgreSQL | MySQL | Postfix
Workstation: Gentoo 2008.0 | Firefox
Thomas Alva Edison: "Aby coś wynaleźć wystarczy odrobina wyobraźni i sterta złomu ..."
Odpowiedź na każde pytanie typu "Jak ...": "Nie da się, to nie PostgreSQL"
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 22.08.2025 - 02:40