![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 117 Pomógł: 0 Dołączył: 24.05.2004 Skąd: krakow Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
czesc,
zrobilem system na prace dyplomowa i musze wykonac jeszcze 3 diagramy sekwencji dla 3 wybranych mechanizmow w systemie. Jest to mechanizm logowania, zapisywanie logow aplikacji, dodawanie danych do bazy danych. Znalazlem przykladowe diagramy - szczerze mowiac trudno mi to zrozumiec, jak moglbym za pomoca takich diagramow pokazac moje mechanizmy...czy ktos potrafi mnie nakierowac na to jakos...? pozdr no coz, sam juz troche znalazlem co pozwolilo mi na zrozumienie zasady budowania takiego diagramu: Diagramy interakcji Jedną z trudniejszych rzeczy przy budowie obiektowego programu jest zrozumienie zależności w przepływie sterowania. Metody realizujące to sterowanie są rozproszone w wielu klasach, co powoduje, że ich wzajemna zależność i interakcja są często trudne do wyobrażenia. Diagramy interakcji służą do opisu zależności przy przesyłaniu komunikatów dla pewnej grupy obiektów. UML wprowadza dwa rodzaje takich diagramów: diagramy sekwencji i diagramy współpracy. Diagramy sekwencji Diagramy sekwencji posiadają dwa wymiary: wymiar pionowy reprezentuje czas, zaś wymiar poziomy reprezentuje różne obiekty (kolejność obiektów nie ma znaczenia). Orientację wymiarów można zmienić: obiekty mogą być zaprezentowane w wymiarze pionowym, zaś czas w wymiarze poziomym. Generalnie, istotna jest kolejność pewnych zdarzeń, natomiast nie jest istotna rzeczywista miara czasu. Niekiedy (dla systemów uwarunkowanych czasowo) czas może być przedstawiony w pewnej mierzalnej skali. Obiekty są zaznaczane w postaci prostokątów z wpisaną wewnątrz nazwą obiektu (klasy). Od każdego obiektu prowadzi linia reprezentująca „linię życia” obiektu. Na tych liniach zaznacza się momenty wysłania komunikatów przez dany obiekt do innego obiektu w postaci strzałek prowadzących od jednej linii do innej linii. Diagram taki może także pokazywać pewne akcje zachodzące równolegle. Obiekt może być aktywny lub nie. Jeżeli nie jest aktywny, wówczas jego linia życia jest przedstawiona w postaci linii przerywanej; jeżeli jest aktywny, to linia życia jest wąskim, długim prostokątem. Linia życia danego obiektu może zostać „rozszczepiona” na dwie lub więcej linii dla zobrazowania alternatywnego zachowania się obiektu w zależności od pewnych warunków. Istnieją dalsze propozycje rozszerzeń tego rodzaju diagramów, m.in. o oznaczenia iteracji. Ten post edytował morrison 16.05.2007, 10:18:47 -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 15:08 |