Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [php][wydajność] przypisywanie zmiennych obrazów GD i zwracanie zasobu
erix
post
Post #1





Grupa: Moderatorzy
Postów: 15 467
Pomógł: 1451
Dołączył: 25.04.2005
Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów




Przykład: mam dwa otwarte obrazki (resource):
  1. <?php
  2. $im = imagecreatetruecolor(800, 600);
  3. $dm = imagecreatetruecolor(640, 480);
  4. ?>


Drugi zasób wykorzystuję do przeprowadzenia skalowania, zastosowania paru filtrów, itp. Moje pytanie dotyczy:
  1. <?php
  2. $im = $dm;
  3. imagedestroy($dm);
  4. ?>

Jak to się ma do zużycia pamięci? Czy alokacja w dalszym ciągu pozostaje dla 800x600 czy jest od razu zmniejszana do wartości dla 640x480?

Drugie pytanie: Odnośnie do http://pl2.php.net/manual/pl/function.imagedestroy.php#70571
Z tego, co zrozumiałem, to zasoby obrazków należą do specyficznych typów i GC sprząta dopiero przy kończeniu wykonywania skryptu.
Czy następuje to również po zwróceniu wartości funkcji, czy pamięć (w tym wypadku) zostanie zaalokowana podwójnie (raz dla funkcji, drugi dla zmiennej, do której przypisywany jest rezultat)?
  1. <?php
  2. function bleble(){
  3. $im = imagecreatetruecolor(800, 600);
  4. return $im;
  5. }
  6. ?>


edit: ad. pytania pierwszego: takie "kopiowanie" nie działa... Radzę sobie inaczej (pare imagecreate...)...

Ten post edytował erix 10.03.2007, 15:34:08


--------------------

ZCE :: Pisząc PW załączaj LINK DO TEMATU i TYLKO w sprawach moderacji :: jakiś błąd - a TREŚĆ BŁĘDU? :: nie ponaglaj z odpowiedzią via PW!
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 19.08.2025 - 10:56