Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Porównanie ZF VS CI, czyli jaki framework po raz setny
athabus
post 5.12.2006, 13:35:41
Post #1

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Witam,

ciągle szukam dla siebie Frameworka. Jako, że do tej pory raczej tworzyłem swoje rozwiązania i wykorzystywałem pojedyncze klasy z PHPClasses nie mam za bardzo doświadczenia aby samemu odpowiedzieć sobie na pytanie który framework wybrać.

Pobieżnie przejrzałem wszystkie ważniejsze i zdecydowałem się na Zend Framework lub Code Igniter. CI jest ogólnie super - w zasadzie spełnia wszystkie moje wymagania -> jest prosty, szybki i łatwy do nauczenia. W zasadzie ma dla mnie jedną podstawową wadę - sposób ładowania obiektów, który sprawia, że Eclipse nie może podpowiadać składni. Podpowiadanie jest dla mnie bardzo ważne bo bardzo przyspiesza pisanie - nie lubie przeszukiwać kodu w poszukiwaniu nazwy jakiejś metody.

Z tego co widzę w Zendzie inicjowanie obiektów odbywa się tradycyjnie przy użyciu new także, Eclipse będzie podpowiadać składnie. Tyle tylko, że słyszałem z kolei, że ten Framework nie jest jeszcze "ukończony".

Pytanie zatem co w tym Frameworki nie działa /nie do końca działa, a co będzie mi potrzebne. Oczywiście mowa o klasach "podstawowych' typu obsługa Db czy filtr danych pochodzących od użytkownika.
Czyli innymi słowy czy w ZF da się już tworzyć czy to tylko na razie taka wczesna beta.
No i oczywiście, który waszym subiektywnym zdaniem jest lepszy ZF czy CI.

PS. celowo nie daje na Gotowe Skrypty bo bardziej chodzi mi o opinie niż rozwiązanie konkretnego problemu.

Ten post edytował athabus 5.12.2006, 13:36:46
Go to the top of the page
+Quote Post
3 Stron V   1 2 3 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
Sabistik
post 5.12.2006, 14:11:50
Post #2

Administrator wortalu

Grupa: Przyjaciele php.pl

-----

Cytat
Czyli innymi słowy czy w ZF da się już tworzyć czy to tylko na razie taka wczesna beta.