![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 30 Pomógł: 1 Dołączył: 14.07.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Chce stworzyć dynamiczną grę na stronie www. Będzie to rpg sieciowy - ekran gry na połowe ekranu komputera i poruszamy się za pomoca klawiatury. Nie będe się wdawałw szczegóły gry, ale mam problem w wyborze języka w jakim to napisać. Sa 2 opcje: 1. php + Ajax 2. php + Java Podczas każdego ruchu gracza informacje po położeniu będa przesyłane do bazy, a następnie z bazy do reszty użytkowników, a następnie nastąpi pobranie informacji o nowym położeniu na mapie i umieszczenie użytkownika w nowym miejscu mapy. Jeśli chodzi o połączenie ajax + php będzie to trudne, ale bardzo ciekawe i myśle, że jesli to wyjdzie to będzie bardziej wciągające niż gra w javie. Wielu użytkowników odstrasza gra napisana w javie i nie chcą wogóle w to grać (np. mnie)... Ale jest problem w szybkości - niewiem czy serwer wyrobi z przesyłem takiej ilości informacji od każdego użytkownika. Prosze o wasze podpowiedzi i rady. Może macie pomysł na jeszcze inny sposób zrobienia takiej dynamicznej gry w przeglądarce ? Pozdrawiam PS. flash nie wchodzi w gre ![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 7 494 Pomógł: 302 Dołączył: 31.03.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepszym wyjściem byłby Flash ale nie dałeś mu możliwości.
W takiej sytuacji Java to jedyne rozsądne wyjście. W JavaScript "zesrasz" ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 726 Pomógł: 20 Dołączył: 8.12.2005 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hmm jak dla mnie to dziwne że włączasz do tego przeglądrakę?
Po co? Naturalnie w tym wypadku z tej listy JAVA, a czy server wytrzyma, zależy od servera. Servery WOW'a czy inny masivów wytrzymują ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 045 Pomógł: 5 Dołączył: 8.11.2004 Skąd: trójmiasto Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat informacje po położeniu będa przesyłane do bazy W tym przypdku informacje są szczątkowe tzn nie masz dużo informacji do zapisania, więc może szybciej było by zapisywac to wpliku, co i tak jest dużym spowolnieniem, zakażdym ruchem zapisywać |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 30 Pomógł: 1 Dołączył: 14.07.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A ja postawie sobie za wyzwanie zrobienie to w php i JS+XML i spróbuje.
Jeśli nie wyjdzie mi nic po 6 miesiąc pisania to oleje i zabieram się za jave, a jesli się uda to będę to tak przyspieszał, że wszystko będzie pracowało płynnie i wtedy może coś z tego wyjść fajnego. Jak już coś zdziałam to zdam scenariusz ![]() |
|
|
![]() ![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 25 Pomógł: 0 Dołączył: 8.10.2006 Skąd: Toruń Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
a ja poradze php+java
![]() ![]() -------------------- Spam?
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 045 Pomógł: 5 Dołączył: 8.11.2004 Skąd: trójmiasto Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Jeśli nie wyjdzie mi nic po 6 miesiąc pisania to oleje i zabieram się za jave ale java jest za wolna na gry, to już lepiej Delphi lub C |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 789 Pomógł: 41 Dołączył: 30.10.2003 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli gra online przez przeglądarkę: Shockwave + SQL + php :]
Wiem, wiem, zaraz mi powiecie, że skoro są lemingi w DHTMLu to można też RPGa napisać w podobny sposób ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 00:02 |