Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> jak się zabrać do pisania gry?
fiszol
post 14.11.2006, 12:47:22
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 452
Pomógł: 16
Dołączył: 25.05.2004
Skąd: Gorzów Wlkp.

Ostrzeżenie: (0%)
-----


PLZ POWIECCIE JAK MOGE SE ZROBIC GRE NA STRONIE ?! no, a teraz na poważnie:


Witam wszystkich forumowiczów, jako że postanowiłem się zabrać za pisanie gry strategiczno-ekonomicznej (oczywiście php/browser based) i świadom jestem ogromu przedsięwzięcia chciałbym zapytać was jak się do tego zabrać. Wiadomo że najpierw trzeba sobie wszystko zaplanować, ale jak się zabrać do planowania całości? od czego zacząć i w czym to rozpisać/osadzić żeby później się we wszystkim nie gubić?

W tej chwili wydaje mi się że najlepiej będzie najpierw rozplanować całość i zasady rozgrywki, następnie jakiś szablon bazy (który będzie ulegał ewolucji) i jazda kodu. Ale czy aby na pewno? Nigdy nie brałem udziału w czymś podobnym, nie znam zasad/ogólników tworzenia gier (bo sam jako gracz odwiecznie żyje tylko na kilku nieśmiertelnych tytułach)

Kolejną rzeczą która mnie nurtuje jest sprawa nazewnictwa, jako że dzieło swe chciałbym osadzić w realiach dzisiejszej zbrojeniówki zastanawiam się czy mogę bez żadnych ceregieli w nazewnictwie jednostek zachować nazwy oryginalne? np AH-64 Apache itd?

Może jakieś wiki które sobie odpalę sprawdzi się jako teczka na projekt ?


--------------------
\o/
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 7)
hwao
post 14.11.2006, 14:16:49
Post #2


Developer


Grupa: Moderatorzy
Postów: 2 844
Pomógł: 20
Dołączył: 25.11.2003
Skąd: Olkusz




Po pierwsze określasz cel, czyli na czym będzie polegać gra. Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze. Jakbym to miał narysował bym sobie wszystko na kartce i upewnił bym się czy aby o niczym nie zapomniałem. Następnym rokiem jest zaprojektowanie bazy danych i relacji w niej, po czym można przystąpić do pisania kodu.

Swoja drogą, nie jesteś jedyną osobą która chce zrobić coś podobnego i pytała o to na forum. Wystarczy poszukać wątków.
Go to the top of the page
+Quote Post
fiszol
post 14.11.2006, 14:31:13
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 452
Pomógł: 16
Dołączył: 25.05.2004
Skąd: Gorzów Wlkp.

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Po pierwsze określasz cel, czyli na czym będzie polegać gra. Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze.

to jest to, co ja określiłem jako "całość i zasady rozgrywki"

zaraz się pobawię wyszukiwarką, dzięki, a jakby ktoś chciał coś jeszcze dodać to zapraszam.


--------------------
\o/
Go to the top of the page
+Quote Post
dr_bonzo
post 14.11.2006, 16:37:59
Post #4





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 5 724
Pomógł: 259
Dołączył: 13.04.2004
Skąd: N/A

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zacznij od kartki i olowka. Potem wrzuc to do wiki, bedziesz mial wszystko szybko dostepne, masz wyszukiwanie, modyfikacje danych bez obawy o utrate poprzednich koncepcji itd.

Cytat
Następnym korkiem jest określenie WSZYSTKICH najważniejszych akcji/możliwości/zjawisk występujących w tejże grze. Jakbym to miał narysował bym sobie wszystko na kartce i upewnił bym się czy aby o niczym nie zapomniałem.

Ja bym podszedl od innej strony. Wypisz sobie podstawowa fukcjonalnosc, i zacznij robic kolejno po jednej z funkcjonalnosci. Gdy ja zrobisz, to porgraj troche w gre -- dowiesz sie co jest ok, co jest nie tak, czego brakuje, co uzupelnic. Poprawiasz; i robisz kolejna funckje. Bo raczej wszystkiego na poczatku nie przewidzisz, zapomnisz o szczegolach; a w praniu to wszystko wyjdzie i poprawisz. W skrocie: tworzenie iteracyjne.


--------------------
Nie lubię jednorożców.
Go to the top of the page
+Quote Post
MMP
post 14.11.2006, 18:45:47
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 31
Pomógł: 0
Dołączył: 2.06.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Podpowiem Ci byś zaczoł od ogólnych założeń gry.

Szczegoły wypisz na osobnej kartce, którą zgnieciesz i schowasz najgłębiej w szufladzie. A najlepiej poproś rodzine by schowała tą kartke(niech nie wyrzuca!). Jak wykonasz to zadanie weź trzy dni wolnego. Wtedy zajrzyj do kartki ogólnej i koduj, koduj. Gdy wykodujesz zacznij sobie przypominać co napisałeś na kartce szczegółowej - poświęć na to ze dwa dni, a potem zacznij energiczne poszukiwania tej kartki i porównaj obie kartki. I ... znowu koduj, koduj, koduj.


// Pisze całkiem poważnie.
Go to the top of the page
+Quote Post
fiszol
post 15.11.2006, 13:19:37
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 452
Pomógł: 16
Dołączył: 25.05.2004
Skąd: Gorzów Wlkp.

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Czyli mniej więcej tak jak zakładałem się do tego zabrać.

A co odnośnie nazewnictwa ?


--------------------
\o/
Go to the top of the page
+Quote Post
piotrd
post 16.11.2006, 23:06:46
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 174
Pomógł: 0
Dołączył: 16.05.2006
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


odnoście testowania (gdy juz będziesz miał calosc) spróbuj zaangażować, ostatnio bardzo popularnych, betatesterów do przetestowania finalnej wersji gry. sam pisze sie na to jeśli będzie to możliwe biggrin.gif


--------------------
piotrd
Go to the top of the page
+Quote Post
fiszol
post 17.11.2006, 17:46:55
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 452
Pomógł: 16
Dołączył: 25.05.2004
Skąd: Gorzów Wlkp.

Ostrzeżenie: (0%)
-----


nie ma problemu, ale bądź cierpliwy bo dopiero w styczniu zabieram się do pracy nad tym, a na pierwszy owoc jeszcze będzie trzeba poczekać kilka tygodni


--------------------
\o/
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 14.08.2025 - 03:45