![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 83 Pomógł: 0 Dołączył: 19.01.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Zastanawiam się jak zrobić w grze online, aby np. co godzinę zwiększała się ilość złota? Czy wystarczy do tego sam php? Chodzi mi o takie coś co na Vallheru - gdzie zwiększa się energia gracza raz na jakiś czas. -------------------- Windows XP | Telewizja, Radio
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
CRON
szczegoly na googlu -------------------- Nie lubię jednorożców.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 83 Pomógł: 0 Dołączył: 19.01.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
już gdzieś słyszałem, że trzeba użyć Corn -a, ale Vallheru chyba go nie używa - a nie można zrobić to w ten sposób, że tworzymy klasę obsługi sesji każdego użytkownika i po upływie np. 1 minuty nieruchomości użytkownika na stronie sesja wygasa, a w odpowiedniej tabeli zapisuje się data kiedy po raz ostatni był użytkownik na stronie, potem po zalogowaniu data jest porównywana z datą poprzedniego zalogowana , a odpowiednie dane (np. złoto) zostają odpowiednio uzupełnione na stronie.
-------------------- Windows XP | Telewizja, Radio
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 467 Pomógł: 13 Dołączył: 22.02.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
możesz zrobić skrypt który robi jeden wielki update wszystkim przy każdym wejściu każdego użytkownika (tak jak z logowaniem na forum).
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 984 Pomógł: 41 Dołączył: 16.03.2002 Skąd: Płock Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ok, tyle, ze jak sie zarejestruje wiecej niz kilkanascie osob to sie zapcha serwer od takich wydajnych metód
![]() -------------------- eh, co polska wódka to polska wódka
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 467 Pomógł: 13 Dołączył: 22.02.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czemu? Po prostu za każdym odnowieniem sesji:
Przy dobrym poindeksowaniu i oczywiściej dobrej bazie powinno iść szybciutko. Możesz też zrobić tak, że update będzie spadał na przypadkowego użytkwnika: Oczywiście będziesz musiał troszkę pokombinować z ciągami arytmetycznymi i geometryczynymi, bo update możę się dokonywać co godzine, może jednak też co 10h i na to trzeba uważać. Jest to jednak dobry sposób bo nie wymaga żadego rozwiązania po stronie serwera. Ten post edytował Jabol 16.05.2006, 19:49:36 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 82 Pomógł: 0 Dołączył: 30.04.2006 Skąd: Kalisz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Vallheru używa Crona.
Wiem, bo sam używam Vallheru ![]() -------------------- Chcesz szybko i łatwo wygrać 100 zł?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 530 Pomógł: 0 Dołączył: 15.01.2005 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A wiecie jak jest to rozwiązane w grach o częstym odświerzaniu jak Ogame albo inne? Czy to jest np. co 10 sekund crone?
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 402 Pomógł: 0 Dołączył: 20.01.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
rzeczy takie jak ogame robilbym raczej w CLI + DOBRZE przemyslane procedury w bazie.
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 18:56 |