Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gry przeglądarkowe, world update?
Master Miko
post 8.05.2006, 20:01:35
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 530
Pomógł: 0
Dołączył: 15.01.2005
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Mam pytanie co do tworzenia zaawansowanych gier przeglądarkowych (Ogame, Travian, etc.)

Jak tworzony jest do nich world update?!
Bo wiadomo, gdy budujemy jakiś budynek i wychodzimy... gra jakoś orientuje się, że został on postawiony i np. nabija punkty. Czy używany jest do takich gier poprostu webcron z ustawieniem co 1 sekunde, czy są bardziej zmyślne systemy? Bo w takiej postaci cholernie dużo zużywałyby procka.
A drugie pytanie, czy może wiecie jak zorgranizowana jest praca z bazami danych w tak dużych projektach?
Czy wtedy należy np. robić 1 duże query na skrypt i wtedy używać samych funkcji php, aby nie nadwyrężać mysql (lub innej bazy danych). Ale wtedy ciężar skryptu przenosi się na php, a powiedzmy że w bazie mamy 30 000 userów, a zalogowanych na godzinę z 1 000? To pytania który nurtują mnie od dawna...


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- Master Miko   Gry przeglądarkowe   8.05.2006, 20:01:35
- - NuLL   Poszukaj - byl juz o tym temat.   8.05.2006, 23:17:16


Closed TopicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 14.08.2025 - 12:50