![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 530 Pomógł: 0 Dołączył: 15.01.2005 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Mam pytanie co do tworzenia zaawansowanych gier przeglądarkowych (Ogame, Travian, etc.)
Jak tworzony jest do nich world update?! Bo wiadomo, gdy budujemy jakiś budynek i wychodzimy... gra jakoś orientuje się, że został on postawiony i np. nabija punkty. Czy używany jest do takich gier poprostu webcron z ustawieniem co 1 sekunde, czy są bardziej zmyślne systemy? Bo w takiej postaci cholernie dużo zużywałyby procka. A drugie pytanie, czy może wiecie jak zorgranizowana jest praca z bazami danych w tak dużych projektach? Czy wtedy należy np. robić 1 duże query na skrypt i wtedy używać samych funkcji php, aby nie nadwyrężać mysql (lub innej bazy danych). Ale wtedy ciężar skryptu przenosi się na php, a powiedzmy że w bazie mamy 30 000 userów, a zalogowanych na godzinę z 1 000? To pytania który nurtują mnie od dawna... -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 12:50 |