Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Ogame - symulacja walk, obsługa czasu, Cron?
My4tic
post 15.01.2006, 21:05:39
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 260
Pomógł: 0
Dołączył: 4.08.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Właśnie ojciec siedział przy kompie i grał w OGame (www.ogame.pl) i tak zastanawiałem się jak jest zrobiona ta gra.

Chodzi mi o symulacje walk o okreslonym czasie.
Np. ktos wysyła flote, która uderza w jakąś tam planete za 45 min.

Czy to jest zrobione przez crona? Skrypt uruchamiający się w każdej sekundzie i sprawdzający czy przypadkiem któryś z userów nie atakuje innego? To chyba byloby strasznie obciążające serwer?

Mamy np.

[czas startu] + [czas lotu] = [czas ataku] > zapis do SQL

i cron uruchamiający sie co 1 sek. sprawdza czasy ataków i dalej symuluje walki.

Jeszcze zastanawia mnie czy czas wykonania takiego skryptu nie bylby większy od 1 sek. Przy kilku tysiącach userów jak to ma miejsce na OG to chyba tak.

Nie wiem czy jasno opisałem o co mi chodzi ale mam nadzieje ze sobie poradzicie tongue.gif

-- edit --

Jakby kogoś interesowało to przed chwilą znalazłem zlecenie w podobnych klimatach:
http://forum.php.pl/index.php?showforum=12

Ten post edytował My4tic 15.01.2006, 21:12:34


--------------------
Załóż konto na dropbox.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie
- My4tic   Ogame - symulacja walk, obsługa czasu   15.01.2006, 21:05:39
- - bela_666   Chyba łatwiej odpalić serwer aplikacji, niekoniecz...   15.01.2006, 21:15:33
- - My4tic   Serwer aplikacji? Czyli pod samym php cięzko będzi...   15.01.2006, 21:24:09
- - bela_666   Czemu? Poszukaj projektu Hive. Był laurentem konku...   15.01.2006, 21:47:08
- - My4tic   Dzięki. Na pewno poczytam o tym. Jakby ktoś miał j...   15.01.2006, 21:52:07
- - hwao   Co wy... to jest ogame Poprostu jak ktos wywoluj...   15.01.2006, 22:27:42
- - mike_mech   Uważam podobnie jak ~hwao. Szczeże ątpię żeby tam ...   15.01.2006, 22:30:38
- - My4tic   Proszę jaśniej Chyba nie rozumiem... przecież to ...   15.01.2006, 22:39:47
- - ActivePlayer   http://forum.php.pl/index.php?showtopic=30...ndpos...   15.01.2006, 22:52:16
- - mike_mech   Powiedzmy leci sobie flota. Zainteresowani wynikam...   15.01.2006, 22:58:59
- - My4tic   Hmmm... słusznie :-) Chyba już poźno bo dopiero te...   15.01.2006, 23:08:44
- - Kas   Ale przecież Obrońca może w czasie lecenia floty w...   18.01.2006, 16:13:59
- - Radarek   No pewnie ze bedzie inny, bo przeciez "symula...   18.01.2006, 17:07:38
- - SHiP   No tak tylko załużmy że jest taka sytuacja mike_m...   18.01.2006, 21:25:01
- - Radarek   Niekoniecznie. Przeciez skrypt symulujacy ma doste...   18.01.2006, 21:44:48
- - DeyV   Niestety - nie może to wyglądać w sposób przedstaw...   18.01.2006, 23:03:34
- - Puciek   @DeyV: skomplikowane ale jednak wydajniejsze niz k...   18.01.2006, 23:08:39
- - mike_mech   Cytat(DeyV @ 2006-01-18 23:03:34)Są jeszcze s...   19.01.2006, 00:56:22
- - Radarek   Albo jakis programik, ktory robi za symulator wszy...   19.01.2006, 01:44:29
- - mike_mech   Cytat(Radarek @ 2006-01-19 01:44:29)Albo jaki...   19.01.2006, 08:27:49
- - hwao   Co Wy gadacie, tu przeciez wcale nie trzeba cron...   19.01.2006, 09:03:56
- - Radarek   Cytat(mike_mech @ 2006-01-19 07:27:49)Cytat(R...   19.01.2006, 13:34:25


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 24.07.2025 - 15:43