![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 57 Pomógł: 0 Dołączył: 12.07.2016 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Otóż chcę zbudować klasę okno. Ma ona reprezentować okno. Na początek zwykłe, proste okno z przyciskiem x na górze, służącym oczywiście do wyłączania okna
I tu jest problem - czy przycisk x zrobić, jako właściwośc w klasie, czy jako metodę rysującą przycisk, czy może to będzie należało już do innej klasy o nazwie np przyciskX, który będzie miał swoje własności np szerokośc i wysokośc i metody np wyłącz()? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 374 Pomógł: 79 Dołączył: 6.04.2010 Skąd: Ostrów Wielkopolski Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
O ile dobrze sobie to wyobrażam, to ja bym ten przycisk zrobił jako właściwość klasy Okno - kolekcję obiektów klasy Przycisk. Albo nawet dla tych konkretnych (pisze o przycisku zamykania, ale mogą być inne) klasy PrzyciskSterujacy. Klasa jako taka niech opisuje te właściwości tych przycisków, które szablon (template) potrafi zinterpretować. To ważne - żeby rozdzielić rysowanie od logiki. Metody rysujące niech będą w klasach rysujących, które będą pobierały właściwości z obiektów do nich przekazywanych.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 6.07.2025 - 21:09 |