Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [inne]Postanowiłem nauczyć się programować obiektowo. Tworzę prostą klasę i znalazłem pierwszy problem, Ostrzegam, że jestem w tym zielony
gburhiphop
post 18.06.2017, 14:10:16
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 57
Pomógł: 0
Dołączył: 12.07.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Otóż chcę zbudować klasę okno. Ma ona reprezentować okno. Na początek zwykłe, proste okno z przyciskiem x na górze, służącym oczywiście do wyłączania okna

I tu jest problem - czy przycisk x zrobić, jako właściwośc w klasie, czy jako metodę rysującą przycisk, czy może to będzie należało już do innej klasy o nazwie np przyciskX, który będzie miał swoje własności np szerokośc i wysokośc i metody np wyłącz()?
Go to the top of the page
+Quote Post
bostaf
post 19.06.2017, 09:44:19
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 374
Pomógł: 79
Dołączył: 6.04.2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O ile dobrze sobie to wyobrażam, to ja bym ten przycisk zrobił jako właściwość klasy Okno - kolekcję obiektów klasy Przycisk. Albo nawet dla tych konkretnych (pisze o przycisku zamykania, ale mogą być inne) klasy PrzyciskSterujacy. Klasa jako taka niech opisuje te właściwości tych przycisków, które szablon (template) potrafi zinterpretować. To ważne - żeby rozdzielić rysowanie od logiki. Metody rysujące niech będą w klasach rysujących, które będą pobierały właściwości z obiektów do nich przekazywanych.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 6.07.2025 - 21:09