![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 19 Pomógł: 0 Dołączył: 24.11.2015 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam.
Postanowiłem stworzyć prostą grę przeglądarkową w celach rozwojowych. HTML i CSS jest dla mnie jasny, w PHP mogę się ocenić na tróję minus... Trochę gorzej z MySQL oraz JS. Przy tym ostatnim języku moje ogarnianie sprowadza się bardziej do analizy kodu i logicznego rozkładania go na czynniki pierwsze, niż wykorzystywanie wyuczonych i sprawdzonych rozwiązań. Tyle słowem wstępu. Staram się stworzyć grę, w której gracz będzie miał m.in. możliwosć założenia grupy/klanu/gildii na danym kawałku mapy. Stworzyłem tabelę, w której mam współrzędne od 1x1 do 64x64 czyli łącznie 4096 lokacji. Struktura tabeli: Kod x - INT y - INT grupa - INT background - VARCHAR (255) Gdzie x i y to współrzędne, grupa - id grupy, do której należy lokacja; background - przyszła klasa html, która będzie miała przypisane tło. W tej chwili mam kod, który wyświetla wszystkie lokacje jako <span> z odpowiednim obrazkiem w tle. Problem jednak w tym, że nie jest to wogóle zoptymalizowane i nie raz zawiesil mi sie localhost... ![]() Zdaję sobie sprawę, że istnieje coś takiego jak canvas, z tym, że moja wiedza o nim kończy się wlaśnie tutaj. Ogólne założenia mapy są takie: - Wyświetla 10x10 w jednym obrazie, z wyśrodkowaniem na lokacji gracza (przypisanej do niego w bazie) - Możliwość oddalania, przybliżania i przesuwania. Jak radzicie? Od czego zacząć, z której strony ugryźć? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 25.07.2025 - 00:09 |