![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 125 Pomógł: 14 Dołączył: 2.06.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Poszukuję jakiegoś prostego sposobu by wykryć czy wycinek koła nachodzi na koło.
najlepiej zobrazuje to skrypt:
Tutaj przykład działania kodu powyżej: https://jsfiddle.net/5Ld2evrb/1/ Czy jest jakiś prosty sposób, by sprawdzić czy niebieski wycinek koła nachodzi na który kol wiek z czerwonych kół? Bo wiem, że jednym z podstawowych warunków to będzie sprawdzenie czy: promień wycinka + promień koła > odległość środków tych elementów (to jest akurat proste) Ten post edytował radziopoke 12.02.2017, 14:59:42 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 806 Pomógł: 1828 Dołączył: 11.03.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W Pascalu, ale może się przyda: http://www.pascalgamedevelopment.com/showt...ision-detection
Są tam jakieś rozwiązania. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 125 Pomógł: 14 Dołączył: 2.06.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
trochę trudno mi ogarnąć co dzieje się w tym pascal-u. Choć kiedyś się go uczyłem. Wpadłem jednak na dość prosty sposób zbadania kolizji.
A dokładniej: 1. Tworzę nowy canvas tylko do kolizji, 2. Na nim rysuję pierwszy obiekt (np. wycinek koła). 3. Następnie zmieniam globalCompositeOperation na 'destination-in' (może być też 'source-in') 4. ostatecznie sprawdzam czy jakieś piksele nie mają wyższej wartości niż 0. Jeżeli tak to wystąpiła kolizja. Jest to chyba najmniej skomplikowane, a że kolizję będę sprawdzał raz na jakiś czas (co ok minutę) to aż tak nie zależy mi na szybkości sprawdzania kolizji. Gdyby te obliczenia były by prostsze to może bym z nich skorzystał ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 13:44 |