![]() ![]() |
Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 10.08.2016 Ostrzeżenie: (0%)
|
Siema
Mam pytanie dotyczące dzielenia aplikacji na moduły. Obecnie pracuje z Laravel 5. Czy kontrolerów powinna być większa liczba po kilka funkcji, czy może kilkanaście, kilkadziesiąt funkcji w kontrolerze? Podam przyklad gry: - Podzielić aplikacje na 2 kontrolery - panel admina i gra - Podzielić grę i panel admina na wiele kontrolerów np. system walki, przedmioty, postacie itd. A może podzielić to jeszcze bardziej? Jeśli moglibyście napisać czym się kierować przy dzieleniu aplikacji na moduły i czy lepiej - więcej kontrolerów czy mniej. Z góry dziękuję. Pozdrawiam Ten post edytował Estern3 10.08.2016, 23:36:17 |
|
|
|
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 068 Pomógł: 1414 Dołączył: 26.10.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
Podzielić na logoczne części np. InventoryController, StatisticsController, MapController itd.
Chciałbyś mieć w 1 pliku 10000 linijek kodu? |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
Przede wszystkim kontroler jest klasą jak każda inna - w niczym się nie wyróżnia, nie ma w nim specjalnego. Powinieneś przy jego pisaniu stosować się do ogólnych zasad pisania dobrego kodu, a co za tym idzie:
1. Mało metod publicznych = mało akcji. Inaczej pojawia się w klasie za dużo zależności do zew. serwisów, a np. testowanie staje się wręcz niemożliwie. 2. Kontrolery normalnie podziel sobie przy pomocy mechanizmu przestrzeni nazw z samego PHP. Nie wiem czy Laravel jest tu jakąś przeszkodą - domyślam się, że nie. Ten post edytował Crozin 11.08.2016, 07:30:50 |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 24.12.2025 - 18:13 |