Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Tic Tac Toe, Projekt zaliczeniowy
sajsyn
post 12.05.2016, 19:03:40
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 0
Pomógł: 0
Dołączył: 12.05.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witajcie.
Jestem początkujący w obsłudze języka PHP.
Jak zapewne się domyślacie, skoro projekt zaliczeniowy, to pewnie i szkoła informatyczna - zgadza się.
Z javascriptowym projektem udało mi się uporać bez potrzeby zwracania się do kogoś. Ale aktualne zadanie jest odrobinę trudniejsze.
"Napisz grę kółko krzyżyk dla 2 graczy. Po rozegraniu 3 partii ustalany jest zwycięzca. Statystyki zapisywane są do pliku na serwerze. Ranking wyświetlany jest na stronie (3 najlepszych)."

Generalnie mam jedynie koncepcję jak tego dokonać. Jak narazie mam jedynie zainstalowany sparkylinux na dysku zewnętrznym, oraz pakiety PHP5, MySQL, PHPMyAdmin.

Samą grę, jestem w stanie stworzyć, Największym moim problemem jest zrobienie jej dla dwóch graczy, gdyż chciałbym zrobić to w ten sposób, aby można było w grę zagrać z dwóch oddzielnych stacji, a nie w jednej przeglądarce.
Skoro jest ranking, muszą być też nazwy, ale odpuszczę sobie rejestracje i listę użytkowników, a jedynie na początku gry chciałbym pobrać od użytkownika nazwę, jaką chciałby się prezentować.

Nie oczekuję na gotowy programik, ale chciałbym dostać jakieś wskazówki.
Czy zmienne muszę zapisywać w jakimś zewnętrznym pliku umieszczonym na serwerze, albo w jaki inny sposób mam przekazywać zmienne między dwoma hostami?


Z góry wielkie dzięki smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
kapslokk
post 12.05.2016, 19:08:10
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 965
Pomógł: 285
Dołączył: 19.06.2015
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Możliwości masz wiele. Kilka przykładów:

1. Zapisujesz pliki z aktualnym stanem gry na serwerze do pliku / bazy danych, co jakiś czas odświeżasz użytkownikom przeglądarke (np. javascriptem) i pokazujesz aktualny stan.
2. Odpytujesz co jakiś czas serwer AJAX'em i aktualizujesz na tej podstawie stan gry
3. Używasz websockets i w ten sposób odbierasz/wysyłasz ruchy graczy.
Go to the top of the page
+Quote Post
Dejmien_85
post 13.05.2016, 07:25:29
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 251
Pomógł: 23
Dołączył: 23.04.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Są 3 drogi:

1. Najprostsze, zaliczysz na tróję.
Tworzysz za każdym razem partię, później przy odświeżaniu strony pobierasz info o ruchach. Stronę albo ktoś musi samemu odświeżyć, albo dajesz jakiś prymitywny skrypt (JavaScript), który odświeża stronę co X-sekund. Gdybyś takie coś zrobił pracując w jakiejś firmie, to by mieli z Ciebie bekę i wzywali od nooba. biggrin.gif

2. AJAX - wystarczające rozwiązanie.
Pobierasz dane o ruchach AJAX-em, np. co X-sekund wysyłasz ajaxa do API, które Ci zwraca info nt. ruchów graczy. Za takie coś powinieneś na spokojnie zaliczyć na 4, albo może i by Ci ktoś dał 5.

3. Sockety - to idealne rozwiązanie, jednak najbardziej skomplikowane, 5-tka gwarantowana (ale domyślam się, że raczej jeb...ł byś się z tym trochę dłużej).

Najłatwiej będzie Ci zrobić AJAX-a.

Ten post edytował Dejmien_85 13.05.2016, 07:27:29
Go to the top of the page
+Quote Post
Pyton_000
post 13.05.2016, 07:49:25
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8 068
Pomógł: 1414
Dołączył: 26.10.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


@Dejmien_85 sorry, ale czy nie uważasz że kolega wyżej napisał dokładnie to samo? Więc raczej nie wniosłeś nic nowego wink.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
sajsyn
post 13.05.2016, 14:06:48
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 0
Pomógł: 0
Dołączył: 12.05.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zechciałby ktoś może powiedzieć coś więcej o tych socketach questionmark.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Arcioch
post 13.05.2016, 14:10:28
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 324
Pomógł: 110
Dołączył: 18.09.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Myślę, że ta strona powie Ci bardzo dużo o socketach http://socket.io/
Go to the top of the page
+Quote Post
sajsyn
post 13.05.2016, 18:38:22
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 0
Pomógł: 0
Dołączył: 12.05.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Macie może jakąś polską stronę, która oprowadza początkujących po socketach??
Go to the top of the page
+Quote Post
Dejmien_85
post 13.05.2016, 19:12:15
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 251
Pomógł: 23
Dołączył: 23.04.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Pyton_000 @ 13.05.2016, 08:49:25 ) *
@Dejmien_85 sorry, ale czy nie uważasz że kolega wyżej napisał dokładnie to samo? Więc raczej nie wniosłeś nic nowego wink.gif


How dare you! : D

Nie napisałem tego samego, dodałem także opinię nt. jakości danego rozwiązania i oczekiwanej oceny. To dodatkowe, unikalne "ficzery", także ZDECYDOWANIE nie jest to "dokładnie to samo".

Pozdrawiam,
Szerokości,
Dejmien. ; )

Cytat(sajsyn @ 13.05.2016, 19:38:22 ) *
Macie może jakąś polską stronę, która oprowadza początkujących po socketach??


Proszę, tutaj jest wiele stron.

Ten post edytował Dejmien_85 13.05.2016, 19:04:33
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 19.07.2025 - 02:22