Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [HTML][PHP]Pomysł na trzymianie profesji w grze.
IdeaProgram
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 0
Dołączył: 3.03.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, w grze będą dostępne klasy i podklasy, mam dylemat. Trzymać wszystkie klasy i podklasy w bazie (wraz z startowymi statystykami), czy wykonać to w całkiem inny sposób? Zależy mi, aby było to optymalne rozwiązanie.

Ten post edytował IdeaProgram 31.03.2016, 19:33:31
Go to the top of the page
+Quote Post
com
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3 034
Pomógł: 366
Dołączył: 24.05.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


rozwiń bardziej swoja myśl (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
IdeaProgram
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 18
Pomógł: 0
Dołączył: 3.03.2016

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pisze grę na przeglądarkę, w grze będą klasy (i profesje ' wojownik ', 'mag' itd), każda klasa będzie miała swoje statystyki startowe (dla balansu, typu (atak, obrona, odpornosc itd)). Na początku myślalem żeby te wszystkie wartości i statystyki danej klasy i podklas trzymać gdzies w tablicy w js. Lecz potem pomyślałem, że równiez mogę to trzymać w bazie, wtedy bym miał lepszy dostęp w skryptach do tych wartości. I nasuwa się pytanie, gdzie lepiej trzymać te klasy + statystyki startowe tych klas. Mysql? js? czy całkiem gdzie indziej.

Prosze o jakis sensowny pomysl.

Ten post edytował IdeaProgram 1.04.2016, 15:53:20
Go to the top of the page
+Quote Post
ohm
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 623
Pomógł: 144
Dołączył: 22.12.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jak sama nazwa mówi, baza danych służy do trzymania danych.
Przypuśćmy że tworzysz jakiegoś użytkownika, wyciągasz te statystyki startowe z plików js i co później z tym robisz? Jeśli to tylko prosta gierka oparta na samym js-ie, bez możliwości jakiegoś logowania, itp, to nie ma sensu podpinać bazy danych. Jeśli chcesz cokolwiek zapisywać, żeby użytkownik miał jakąś ciągłość gry, to nie ma sensu rozwalać danych po jsach, bazach, plikach txt, itp, wrzucasz wtedy do bazy, a skrypty robią swoją konkretną robotę.
Wszystko więc zależy od projektu.
Go to the top of the page
+Quote Post
com
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3 034
Pomógł: 366
Dołączył: 24.05.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mam rozumieć, że to jest jakaś fabryka, która inicjalizujesz tymi danymi zawsze na starcie? To poco CI baza skoro te dane się nie zmieniają.

Tylko nie dane w js bo przecież każdy pierwszy lepszy Ci je podmieni.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 24.08.2025 - 01:33