Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [inne][JavaScript]Problem z menu w action script.
eminiasty
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 267
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie wiem jak upnac plik swf wiec wrzucilem na jakis hosting.
http://speedy.sh/8H3cs/dupa.swf

No ok, wiec moj problem polega na tym ze na podstawie jakis tam tutoriali z yt czy neta probuje zrobic sobie flashowe menu w yt. Uzywam programu adboe flash, chodz niekotre tuty sa jeszcze o macromedia. Kody chyba sa jeszcze podobne. ale nie o tym..
Wiec tak, kto spojrzal w link wie o co chodzi.
Narysowalem jakies tam menu, stworzylem kilka scen bo wydawalo mi sie ze takie menu ma wlasnie przekierowywac ze sceny glownej na jakies poboczne np.
MENU(glowna) na opcje(scena druga-inna).. nie wiem.

Uzywam prostego kodu:

  1. stop();
  2.  
  3. button_1.onRelease = function(){
  4. MovieClip.gotoAndStop("Opcje");
  5. };


Tylko jak widac powyzej jednoczesnie mi sie wyswietla menu i wchodzi w scene Opcji. Co jest tu nie haalo?
gotoandstop moze nie przesyla sceny ale ramke/frame - > lecz wszedzie wlasnie jest ze pisze sie nazwe sceny i to dziala a tu zonk. Czy cos pomijam?
1. tworze scene
2. osobne warstwy bg,naw,napisy itd..(wszystko elegancko)
3. stopuje zeby nie migalo na kazdej scenie
4. gdy dodaje oprogramwoanie guzika juz ma problem i miga(w sensie widac problem na linku)

co jest nie tak? bardzo prosze o pomoc lub wskazowke..

aha co do bledu z "kompilatora"
Lokalizacja: Menu, Warstwa 'Actions', Klatka 1; wiersz: 5; kolumna: 12 1061: Wywołanie potencjalnie niezdefiniowanej metody gotoAndStop za pośrednictwem odniesienia z typem statycznym Class.

Lokalizacja: Menu, Warstwa 'Actions', Klatka 1; wiersz: 4; kolumna: 10 1119: Dostęp do potencjalnie niezdefiniowanej właściwości onRelease przez odniesienie z typem statycznym flash.display:SimpleButton.

co tyczy sie tego gotoandstop ale nei wiem czemu to zle jest



Ten post edytował eminiasty 21.10.2015, 22:47:01
Go to the top of the page
+Quote Post
PrinceOfPersia
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 717
Pomógł: 120
Dołączył: 18.04.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A po co robisz menu w Action Script? Co to będzie? Jakaś gra?


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
eminiasty
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 267
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


gra juz jest ale chcialem menu do niej dorobic
Go to the top of the page
+Quote Post
PrinceOfPersia
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 717
Pomógł: 120
Dołączył: 18.04.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


dam ci poradę: użyj Google'a wink.gif Tak będzie szybciej biorąc również pod uwagę, że to nie jest forum flashowe (ja kiedyś coś we Flashu robiłem, ale to było dawno, bo teraz już Flasha raczej się nie używa, w dobie HTML5).

https://www.google.pl/webhp?q=%22onRelease%...SimpleButton%22

http://stackoverflow.com/questions/1049692...-document-class

wpisujesz choćby fragmenty błędów (czy cokolwiek innego), i znajdzie ci wątki dyskusyjne w internecie z problemami podobnymi do twojego (wychodzi na to, że prawdopodobnie używasz starej wersji Action Script, czy w inny zły sposób to wywołujesz)

Ten post edytował PrinceOfPersia 22.10.2015, 11:37:24


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
eminiasty
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 267
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wiem ze flash juz jest bee i sie go nie stosuje i osobiscie trzymam sie od niego z dala, ale wymagala jedna rzecz tego odemnie.
ale..
No ok wywołuje się nie ma pentelki.dziala? prawie.. menu jest ok

tylko:

mam menu typu

NOWA GRA
INSTRUKCJA
WYJDZ


Wywoluje akcje na zasadzie:

  1. button_1.addEventListener(MouseEvent.CLICK, fl_MouseClickHandler);
  2.  
  3. function fl_MouseClickHandler(event:MouseEvent):void
  4. {
  5. Object(root).gotoAndStop(1,"Gra");
  6.  
  7. }


troche jak w innych jezykach..

lecz to "Gra" jest nazwa sceny , na scenie odbywa sie nasza gra, gre mam w klasie o nazwie Main.as i jak klikajac guzik nowa gra zainportowac / zaincludowac/dodac sam nie wiem .. zeby klasa Main.as byla dostepna tylko dla sceny Gra a dla np Menu juz nie

jakies
import Main.as
include Main.as
nie dzial..?
ktos ma pomysl

korzystam z ascrionscript3, wersja jest ok to przyklady w necie sa z wersji 2 lub z macromedia ktore juz jest wycofane


czyli jak po kliknieciu guzika includowac klase?!

Ten post edytował eminiasty 22.10.2015, 21:36:37
Go to the top of the page
+Quote Post
PrinceOfPersia
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 717
Pomógł: 120
Dołączył: 18.04.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


1. czy na pewno musisz to robić dynamicznie? Czy nie możesz tego zaimportować statycznie, a potem tylko wybierać z kilku wczesniej zaimportowanych? Tak byloby chyba prosciej
2. jeśli chodzi o ładowanie dynamiczne, to było coś AS3 jak różne loadery, ale nie wiem czy do tego (pamiętam, że można było ładować obrazki tak)
tu coś jest: http://help.adobe.com/pl_PL/FlashPlatform/...lay/Loader.html
(ale mówię, wieki temu we Action Scripcie pisałem).

Ten post edytował PrinceOfPersia 22.10.2015, 21:52:35


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
eminiasty
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 267
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2015

Ostrzeżenie: (0%)
-----


nie mam podane odgornie czy ma byc statycznie czy dynamicznie, podasz mi przyklad czegos statycznego?
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 21.08.2025 - 18:53