![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 Pomógł: 0 Dołączył: 10.11.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć,
Jestem na etapie projektowania gry przeglądarkowej i już na samym początku pracy pojawił się dość spory problem. Problem dotyczy przechowywania informacji o danym kafelku mapy. Na razie informacje te zapisane są w tabeli o takiej strukturze: NAZWA_MAPY | X | Y | MOŻLIWOŚĆ_RUCHU | NAZWA_OBRAZEK Myślę że jest to beznadziejny sposób na przechowywanie takich danych, jednak nie mogę wyobrazić sobie innego rozwiązania. Liczę że znajdzie się ekspert, który chętnie udzieli wskazówek albo podzieli się swoją opinią na ten temat (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 150 Pomógł: 31 Dołączył: 10.01.2007 Skąd: Bydgoszcz/Inowrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Może (strzelam) podziel to na tabele pol x, y + identyfikator i tabele ruchow (id_tabeli_pol + mozliwosc ruchu)wtedy odnoszac sie do tabeli pola masz relacje 1 - wiele z tabela ruchow, czyli 1 pole moze miec 0 lub wiecej ruchow....
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 27.08.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dobrze kombinujesz (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
u mnie tego typu mapa wygląda tak: id_pola id_mapy //opcjonalnie można dodać aby zrobić kilka światów x y typ_pola //typ określa czy możesz na to pole wejść czy tez nie ale to bym zrobił w oddzielnej tabeli ogólnie jeszcze przydało by się dorobić kilka tabel: typy_pol lista_map - jesli chcesz ich mieć kilka postacie itd. co tylko wyobraźnia zapragnie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.09.2025 - 22:54 |