Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Mapa kafelkowa, a baza danych
Karpol
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 10.11.2014

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cześć,
Jestem na etapie projektowania gry przeglądarkowej i już na samym początku pracy pojawił się dość spory problem.
Problem dotyczy przechowywania informacji o danym kafelku mapy.
Na razie informacje te zapisane są w tabeli o takiej strukturze: NAZWA_MAPY | X | Y | MOŻLIWOŚĆ_RUCHU | NAZWA_OBRAZEK
Myślę że jest to beznadziejny sposób na przechowywanie takich danych, jednak nie mogę wyobrazić sobie innego rozwiązania.

Liczę że znajdzie się ekspert, który chętnie udzieli wskazówek albo podzieli się swoją opinią na ten temat (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post
salfunglandyare
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 150
Pomógł: 31
Dołączył: 10.01.2007
Skąd: Bydgoszcz/Inowrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Może (strzelam) podziel to na tabele pol x, y + identyfikator i tabele ruchow (id_tabeli_pol + mozliwosc ruchu)wtedy odnoszac sie do tabeli pola masz relacje 1 - wiele z tabela ruchow, czyli 1 pole moze miec 0 lub wiecej ruchow....
Go to the top of the page
+Quote Post
Kaze
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 27.08.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dobrze kombinujesz (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
u mnie tego typu mapa wygląda tak:
id_pola
id_mapy //opcjonalnie można dodać aby zrobić kilka światów
x
y
typ_pola //typ określa czy możesz na to pole wejść czy tez nie ale to bym zrobił w oddzielnej tabeli

ogólnie jeszcze przydało by się dorobić kilka tabel:
typy_pol
lista_map - jesli chcesz ich mieć kilka
postacie itd. co tylko wyobraźnia zapragnie
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.09.2025 - 22:54