![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 429 Pomógł: 195 Dołączył: 6.10.2008 Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, chcę zrobić mapę 2D w JS. Jaką metodę wybrać, tj. przesuwać mapę zamiast gracza czy gracza po mapie? Jak zrealizować przesuwanie mapy? Bo rozumiem muszę mieć obrazek całej mapy i tylko jego fragment wyświetlać, niestety nie wiem czy JS/HTML ma taką funkcjonalność
-------------------- O! Zimniok :P
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli ma to być "duża" mapa, to wyświetlaj tylko część. Np.
- wygeneruj za pomocą JS, grid złożony z div'ów - umieść w jego centru obiekt gracza - wiedząc na jakich koordynatach znajduje się gracz, w łatwy sposób pobierasz dane mapy z bazy Przykład:
Pozycja gracza to x=1 i y=1 (pamiętaj, że liczysz od 0), a zasięg rysowania mapy jest równy 3 polom. Pobierasz dane mapy dla pól od y=0 do y = 2, oraz od x=0 do x=2. JS tworzysz elementy wewnątrz div'ów np. obrazki. Gdy ruszasz graczem zaciągasz nowe wartości dla mapy, i podmieniasz je wewnątrz div'ów ![]() ps. warto pobrać dodatkowe pola dla mapy powyżej progu rysowania, tak aby "chodzenie" po mapie odbywało się w miarę płynnie (bez czekania na dane z bazy) Ten post edytował CuteOne 10.03.2015, 22:38:11 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 21.08.2025 - 04:59 |