Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [HTML][JavaScript]Mapa w grze 2D, Jak się zabrać
MateuszS
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 429
Pomógł: 195
Dołączył: 6.10.2008
Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, chcę zrobić mapę 2D w JS. Jaką metodę wybrać, tj. przesuwać mapę zamiast gracza czy gracza po mapie? Jak zrealizować przesuwanie mapy? Bo rozumiem muszę mieć obrazek całej mapy i tylko jego fragment wyświetlać, niestety nie wiem czy JS/HTML ma taką funkcjonalność


--------------------
O! Zimniok :P
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 1)
CuteOne
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 958
Pomógł: 574
Dołączył: 23.09.2008
Skąd: wiesz, że tu jestem?

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeżeli ma to być "duża" mapa, to wyświetlaj tylko część. Np.
- wygeneruj za pomocą JS, grid złożony z div'ów
- umieść w jego centru obiekt gracza
- wiedząc na jakich koordynatach znajduje się gracz, w łatwy sposób pobierasz dane mapy z bazy

Przykład:
  1. $mapa = array(
  2. array('droga.jpg','skala.jpg','skala.jpg','skala.jpg'),
  3. array('skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg','skala.jpg'),
  4. array('skala.jpg','skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg'),
  5. array('skala.jpg','skala.jpg','droga.jpg','skala.jpg')
  6. );


Pozycja gracza to x=1 i y=1 (pamiętaj, że liczysz od 0), a zasięg rysowania mapy jest równy 3 polom. Pobierasz dane mapy dla pól od y=0 do y = 2, oraz od x=0 do x=2. JS tworzysz elementy wewnątrz div'ów np. obrazki. Gdy ruszasz graczem zaciągasz nowe wartości dla mapy, i podmieniasz je wewnątrz div'ów smile.gif

ps. warto pobrać dodatkowe pola dla mapy powyżej progu rysowania, tak aby "chodzenie" po mapie odbywało się w miarę płynnie (bez czekania na dane z bazy)

Ten post edytował CuteOne 10.03.2015, 22:38:11
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 21.08.2025 - 04:59