![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 281 Pomógł: 3 Dołączył: 8.06.2009 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
tak jak w temacie, zastanawiam się jak podejść do tego tematu:
mam dużą kilku wymiarową tablicę która jest jednocześnie moją bazą danych (zapisuje i pobieram ją z pliku) załóżmy że projektujemy grę warcaby: tablica[0] - tutaj trzymam informacje o samej grze (autor,nazwa gracze itp) w formacie tablica[0][0] - autor tablica[0][1] - data napisania itd... tablica[1] - tutaj przechowuje informacje o polach szachownicy i pionkach jakie się na niej znajdują tablica[1][x][y] = 0 - brak pionka / 1-czarny / 2-biały tablica[2]... załóżmy że nasza główna tablica ma więcej podtablic tzn. tablica[2]... tablica[3]... tablica[4]... i każdy z nich przechowuje jakieś istotne dane dotyczące gry. Jak napisać to korzystając z obiektów ? stworzyć z tablica[0], tablica[1] itd. poszczególne obiekty ? tyle tylko że tablica[1] zawiera pod-tablicę współrzędnych które chyba też powinny być obiektami ? a jak do tego dodam możliwość zapisywania i odczytywania aktualnych danych do poszczególnych tablic a potem wyeksportowania ich do jednej super tablicy i zapisania do pliku to już kompletnie nie wiem jak się za to zabrać... będę wdzięczny za sugestie / pomoc ![]() -------------------- Cokolwiek zostanie upuszczone na uklad elektroniczny, spadnie zawsze tam gdzie wyrzadzi najwiecej szkody.
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 798 Pomógł: 307 Dołączył: 13.05.2009 Skąd: Gubin/Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Każde pole może być obiektem, który przechowuje jakieś dane (czy posiada jakiś pionek aktualnie, jaka jest jego pozycja, jaki kolor pionka posiada etc), a wszystkie obiekty możesz trzymać w kolekcji, po której potem będziesz mógł iterować.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 068 Pomógł: 1414 Dołączył: 26.10.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Obielkt Tablica przechowujący kolekcję obiektów Pole (własności typu ma pionek), Pionek z własnością czyj to pionek (biały, czarny) Obiekt Gracz itd.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 340 Pomógł: 46 Dołączył: 31.07.2009 Skąd: A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
możesz zamiast tablic używać obiektów które zachowują się jak tablice, przed zapisem do pliku będziesz musiał je serializować
sprawdź ArrayObject i ArrayIterator |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 7.05.2025 - 15:13 |