![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 358 Pomógł: 0 Dołączył: 19.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zleciłem stworzenie prostej gry multiplayer (dla dwóch osó(IMG:style_emoticons/default/cool.gif) w czasie rzeczywistym. Zgłosiło się kilku programistów i każdy zaproponował inne rozwiązanie komunikacji między graczami. Jeden zrobił już demko wykorzystując html5 + canvas i działa w sumie bardzo dobrze, ale kontakt nam się urwał...
Reszta zaproponowała wykorzystanie Flash i tutaj zaczyna się problem. Nie znam się kompletnie na tworzeniu gier w czasie rzeczywistym, ale każdy mi tak namieszał w głowie że już się pogubiłem z tym wszystkim. Chodzi mi o komunikacje z serwerem. Jeden napisał, że dla dwóch osób wystarczy za każdym razem nawiązywać nowe połączenie i przy dwóch osobach nie będzie tzw. lagów. Inny programista napisał, że może to zrobić wykorzystując framework (czy oprogramowanie) zwany Smart Fox. Problem w tym, że to rozwiązanie jest płatne i do tego trzeba mieć jakiś specjalny hosting, który kosztuje ponad 100$ za miesiąc. Chcę redukować koszta jak tylko się da i takie rozwiązanie z góry odpada. Dostałem też wiadomość, że wykorzystanie websocketów i node.js mija się z celem... To prawda? Dlatego chciałbym się doradzić doświadczonych osób jak stworzyć prostą grę multiplayer w czasie rzeczywistym przy minimalnych kosztach. Gra musi działać płynnie. Jakie rozwiązanie najlepsze będzie? Ten post edytował d.stp 9.10.2014, 13:04:03 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 12:11 |