![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 655 Pomógł: 73 Dołączył: 2.05.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Generalnie jestem poczatkujacym "programista" php. Potrafie napisac system news z logowaniem, rejestracja, panelem administracyjnym, profilem uzytkownika itp. Na dzien dzisiejszy z praktycznego punktu widzenia to wiem malo, programowanie obiektowe? Tylko z teorii. Korzystam z SMF jednak jest tam sporo opcji ktore sa mi (jak o osobom w klanie do ktorego tworze strone) nie potrzebne, a brakuje kilku innych. Z teorii jak sie zastanawiam to wiem jak sie za to zabrac, dzialy, tematy, komentarze, uprawnienia, edycja itp. Pytanie tylko mam do was jedno. Czy tworzac to strukturalnie (tak to sie chyba nazywa) nie wyrobie sobie zlych nawykow? Zastanawiam sie czy zaczac pisac cos takiego w sposob w jaki potrafie (pdo, bezpieczenstwo itp.) czy meczyc sie i probowac pisac obiektowo. Czy jest sens wogole w to cale programowanie obiektowe wchodzic od samego poczatku? Nie znalazlem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi. -------------------- Overwatch24 - najbardziej zaawansowany Polski portal Overwatch od fanów dla fanów.
Fachowo.co Behance.net/fachowo |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 068 Pomógł: 1414 Dołączył: 26.10.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak jak najbardziej. Odchodzi się już od programowania strukturalnego na rzecz Obiektowego. Daje to lepszą organizację kodu. Masz poukładane logicznie.
Nie musisz korzystać na początku ze wszystkich dobrodziejstw. Z początku zacznij organizować logikę w klasy, logiczne podziały, logiczne obiekty np. Klasa Post odpowiedzialna za posty i operacje na nich czyli pobieranie, zapisywanie, usuwanie itp. To taki ogólny zarys. Poczytaj o obiektowości w PHP |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 272 Pomógł: 28 Dołączył: 13.02.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A ja uważam, że na początku swojej przygody powinieneś zdawać sobie sprawę, że coś takiego jak obiektówka jest, jednakże pisać dla efektu. Raz, że robisz to hobbistycznie, dwa - nie masz prawa wiedzieć o 99,99% procesów/zasad/praktyk wymaganych przy sprawnej pracy z obiektówką, co w finalne potrafi zniechęcić. Pisz swoje, kod będzie ch****y, jednakże będzie to Twój kod, z którym Ty się bedziesz męczyć, przez co z czasem sam zaczniesz zauważać pewne prawidłowości.
Takie wymuszanie obiektówki na starcie prowadzi do konstrukcji 1 klasy z 238472498234 metodami typu connect(), pobierz_xxx() itp. gdzie o SOLID to ekhm :-). -------------------- Nie obrażę się, jeśli za udzieloną pomoc odwdzięczysz się klikając w "Pomógł" :).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 25.07.2025 - 09:52 |