![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 20 Pomógł: 2 Dołączył: 22.07.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, mam pytanie do osób działających w branży, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z zarabianiem na projektach, które zlecają wam klienci, nie chce wiedzieć jak wyceniacie projekty, chciałbym wiedzieć na jakiej zasadzie pobieracie opłaty, czy jest to jednorazowa opłata, a później płatne wsparcie techniczne, w celu zabezpieczaniu danych, czy ewentualnych poprawkach, czy może podpisujecie umowę współpracy, gdzie pobieracie pieniądze na zasadzie licencji za użytkowanie systemu.
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 298 Pomógł: 447 Dołączył: 16.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zadać pytanie i jeszcze samemu sobie odpowiedzieć.
-------------------- Nie udzielam pomocy poprzez PW i nie mam GG.
Niektóre języki programowania, na przykład C# są znane z niezwykłej przenośności (kompatybilność ze wszystkimi wersjami Visty jest wiele warta). |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 068 Pomógł: 1414 Dołączył: 26.10.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Widzisz !*! bo to już jest wyższy stopień wtajemniczenia, ew. schizofrenia gdzie jedno pyta a drugie odpowiada.
Co do autora aby nie było że tylko piszę głupoty. Wszystko zależy od tego czego potrzebuje klient. Jedni chcą np. grafikę do strony z pocięciem a resztą zajmują się swoi ludzie, inni chcą aby napisać im skrypt. Ogólnie ja wyznaję zasadę, że projekt "serwisuję" w ramach ceny projektu przez jakiś czas np. 2 mc w zakresie poprawek błędów wynikających z mojej winy. Wszelkie dodatkowe poprawki które wyszły "a bo klient jednak nie chce tego przycisku na górze a na dole" robię już płatnie bo tego nie zakładał wstępny projekt. Im więcej wyciśniesz z projektu i obgadasz szczegóły tym później możesz manewrować kwestii płatności. To zależy czy chcesz dać klientowi 1 listę poprawek gratis w projekt czy nie. Podejście indywidualne do klienta jest jak najbardziej na miejscu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 311 Pomógł: 13 Dołączył: 7.05.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja stosuję dwa rodzaje supprtu:
- standardowy (w cenie) polegajacy na wykryciu i poprawieniu wszystkich bledow - deluxe (odplatny) polegajacy na przyuczeniu klienta do korzystania z systemu, pokazania mu dobrych nawykow usprawniajacyh prace, podpiwiedz gdzie w firmie i co jeszcze mozna usprawnic, itd, itp. -------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 13:16 |