![]() ![]() |
Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 84 Pomógł: 0 Dołączył: 14.10.2013 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam, chciałbym w JS zrobić funkcje która po naciśnięciu na przycisk 'włącz' wprawia w ruch obrazek który 'odbija' się od powiedzmy ściany którą podam w wilekości x i y w px.
Mój obrazek podąża w zadanym kierunku z tym że nie potrafi się odbić od ściany ;-) i nie moge dojść do tego dlaczego...w czym tkwi tutaj błąd.. dlaczego 'drga' obrazek zamiast się odbić i zmienić kierunek. oto cały kod: -chcialem jeszcze zaznaczyc ze nie moge uzywac canvasu, chcialbym tylko w js to zrobic;-)
|
|
|
|
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 717 Pomógł: 120 Dołączył: 18.04.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat od powiedzmy ściany którą podam w wilekości x i y w px. nie podajesz w pikselach, bo zapomniałeś pododawać "px" na końcu. Cytat function moveNumber(){ var the_div,move_amount; tak jak za to deklarowałeś, to move_amount jest zmienną lokalną, więc za każdym razie jak się odpala funkcja to się resetuje do wartości 1 (move_amount=1 ). move_amountt deklarujesz bez var (wychodzi na to, że robisz z niej zmienną globalną implicite, chociaż nie wiem na ile to poprawne jest składniowo), ale i tak ją resetujesz za każdym razem kiedy funkcja się odpala ( move_amountt=1;). innymi słowy chciałbyś pewnie mieć 2 zmienne statyczne (jak w C++) a JavaScript ci to nie pozwala na to. wywal deklaracje (var.....) i inicjalicje (move_amount = .....) move_amount i move_amount przed/poza funkcję moveNumber: Kod var move_amount, move_amountt;
move_amount=1; move_amountt=1; function moveNumber(){ ................ Ten post edytował PrinceOfPersia 7.01.2014, 21:35:40 -------------------- |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 20.08.2025 - 01:43 |