![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tworzę obecnie grę przez przeglądarkę. Zdecydowałem się na php+mysql po stronie serwera (z gotowym miejscem na implementację memcache) i html+css+js po stronie przeglądarki (bez uroków html5). Dodatkowo do gry równolegle powstaje klient w c#.
Nie przewiduję 100k graczy on-line, raczej coś koło tysiąca więc uznałem, że w/w technologie wystarczą, wręcz mają jeszcze zapas. Przemieszczanie się po mapie jest real-time względem innych graczy, a sama walka jest w zamyśle turowa. (dopiero biorę się za jej tworzenie). komunikacja klient<->serwer mapa: klient odpytuje serwer co 1s lub gdy wykona dowolną akcję (poruszy się, zmieni eq) walka: W planie było tak samo. Komunikacja odbywa się za pomocą API (a nie każde zapytanie ma inną strukturę, każdy POST inny schemat). Dzięki temu możliwe jest tworzenie klienta w C# przez inną osobę. Uznałem jednak, że jest to dość niewygodne rozwiązanie. Nie chcę skazywać na zapomnienie silnika napisanego w php. Nie jest on ukończony, ale pochłonął wystarczająco dużo godzin, aby go uznać za 'cenny'. Wydumałem sobie, aby połączyć node.js z php. Czyli komunikacja by wyglądała mniej więcej w ten sposób: Kod klient<->node<->php | | mysql klient - widok;node - kontroler;php - część wykonawcza Prosiłbym o rady w jaki sposób mogę wykonać integrację node z php, w jaki sposób wykonać skrypty php przez node. W tym wypadu klient nie musiałby odpytywac serwera co 1s, tylko node (socket.io) sam wykonywałby skrypt php i wysyłał dane do klienta. Z góry dziękuję Jeśli ktoś jest zainteresowany samym projektem mogę wysłać linki na pw, nie chcę, aby temat wyglądał na reklamę. Ten post edytował foxbond 15.09.2013, 10:18:09 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 04:24 |