Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> ORBX.js - jak to działa?
look997
post 23.08.2013, 20:23:22
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4
Pomógł: 0
Dołączył: 3.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jak działa ORBX.js? Jest to kodek, ale jak to działa w samym JS?
JS robi to samo co np. vp8 od Google albo H.264? Jeśli tak to czy da się zakodowany tym kodekiem plik pobrać na dysk?
Wydaje się to niemożliwe.

Jeśli działa inaczej, to jak?
Pobiera niezakodowane obrazki i dźwięk i je odtwarza tak jakby to był to film? Wtedy potrzebny byłby wielki transfer.
Go to the top of the page
+Quote Post
lukasz1985
post 26.08.2013, 11:47:28
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 205
Pomógł: 43
Dołączył: 5.03.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Orbx to algorytm dekodujący korzystający tylko z JavaScript.
Tak - JS robi to samo co vp8 czy H.264. Tak, plik zakodowany tym kodekiem da się pobrać na dysk.

Natomiast działa to w ten sposób, że dane zakodowane znajdują się po stronie serwera. Potrzebny jest streaming z serwera do przeglądarki - w tym celu najlepiej byłoby chyba wykorzystać WebSockets.

ORBX.js korzysta z WebGL, bez niego nie ma żadnej możliwości dekodowania źródła danych. Prawdopobnie jest to po prostu shader GLSL tylko znacznie rozbudowany plus jakieś - pewnie dość proste API.

Poza tym ORBX.js to nie tylko filmy, rzecz polega na tym, że wszelkie obliczenia mogą być wykonywane po stronie serwera, i przesyłane do klienta w formie zakodowanej. Można więc urządzić dwustronną komunikację.

Tutaj jest ciekawy przykład: https://brendaneich.com/2013/05/today-i-saw-the-future/

Na tym filmiku - wejście (czyli informacje np z klawiatury, myszy) są przekazywane do serwera, serwer odbiera te dane, oblicza wyjście, i przesyła obraz zakodowany algorytmem kodującym ORBX.js.

Z tego co widać na filmiku - serwer zajmuje się renderowaniem obrazu trójwymiarowego w czasie rzeczywistym w 3DSMAX i dane wracają do klienta.

Jest to o tyle użyteczne, że każdy komputer, podłączony do serwera nie zajmuje się obliczeniami sam, musi mieć jedynie połączenie, które umożliwia przesyłanie danych z odpowiednią przepustowością.

Można by było więc na bardzo słabym komputerze zagrać w najnowsze gry, bo przetwarzaniem danych zajmuje się w całości serwer, klient tylko wysyła dane wejścia i odbiera i dekoduje obraz (co jest relatywnie mało wymagające dla karty graficznej). Należy pamiętać, że ten ORBX.js korzysta z GPU, a nie CPU. Potrzebna jest prawdopodobnie programowalna karta graficzna (z obsługą shaderów GLSL) , czyli taka, która obsługuje OpenGL 2.0.

To jest idealne rozwiązanie na platformy mobilne, które nie dysponują dużą mocą obliczeniową.

Szczegółów nie znam.

Ten post edytował lukasz1985 26.08.2013, 15:04:25
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 13.06.2025 - 09:21