![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 2.06.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,mam taki problem,
musze wykonac na zajecia projektowe baze danych ktorej tematem jest: Cytat Zakład Mechaniczny zajmuje się produkcją wyrobów złożonych (np. reduktory). Miejscem lokalizacji zakładu jest WM PK, Kraków 31-864 Al. Jana Pawła II 37. Zakład pracuje przez 5 dni w tygodniu na 1 zmianę roboczą trwającą 8 godzin. Ponieważ wyrób może składać się z dowolnej ilości części, należy określać jakie części i ile ich wchodzi w skład wyrobu (tzw. lista kompletacyjna wyrobu). Każda część składowa wyrobu jest opisana przez: identyfikator i nazwę, znane też są masa, rodzaj i cena. Rodzaj części definiuje sposób pozyskania detalu do procesu montażu. Części znormalizowane są kupowane u producentów, części specjalne są zlecane do wykonania w kooperacji, pozostałe są produkowane w ramach danego zakładu. Tylko części składowe wyrobów przechowywane są w magazynie, gdyż wyroby gotowe po wyprodukowaniu są pakowane i wysyłane do klienta. Dostępna musi być informacja o aktualnym stanie poszczególnych części w magazynie. Określone są również poziomy: minimalny, po przekroczeniu którego należy złożyć zamówienie do dostawcy oraz maksymalny, który limituje powierzchnie magazynową przeznaczoną do składowania danego detalu (nie kupuje się więcej detali, aby nie przekroczyć danego maksimum). Rejestrowane są wszystkie zdarzenia magazynowe tzn. wydania i przyjęcia na magazyn, oraz generowane są odpowiednie dokumenty WZ, PZ, ZZ itp. Zakład prowadzi ewidencję klientów na potrzeby wystawiania faktur oraz prowadzenia polityki marketingowej. Klienci mogą być przedstawicielami innych firm, hurtowni oraz indywidualni. Klienci składają zamówienia, niektórzy wielokrotnie w ciągu roku (stali odbiorcy). Zamówienie może dotyczyć zakupu jednego lub więcej różnych wyrobów. Produkcja realizowana jest tylko na podstawie złożonych zamówień od klientów. Cykl rozliczeniowy wynosi 1 tydzień, co oznacza że zamówienia są akumulowane na każdy tydzień roboczy, w następnym tygodniu następuje kompletacja komponentów (zakup potrzebnych ilości) a w kolejnym produkcja i montaż finalny. 2 Oznacza to, że maksymalny okres oczekiwania klienta wynosi do 3 tygodni. Na koniec 3 tygodnia (piątek) zamówienia klientów są kompletowane i pakowane do wysyłki. W poniedziałek rano opuszczają magazyn i trafiają do klientów. Zakład obsługuje wielu dostawców. Oferują oni różne komponenty, ale najczęściej specjalizują się w określonym zakresie (np. sprzedaż elementów złącznych, produkcja korpusów odlewanych). Możliwe jest, że dany detal jest kupowany u różnych dostawców. Każdy z nich oferuje produkty po własnej cenie, które są cenami netto. Znane są też ich lokalizacje. Wszystkie zakupy od dostawców są zapisywane w rejestrze dostaw. Są one podstawą do rozliczeń z dostawcami (również kontroli jakości, ilości oraz reklamacji) i urzędem skarbowym. Ceny oferowane przez dostawców są cenami netto. Do cen netto należy doliczyć marże zakładu wynoszącą ogólnie 20% wartości netto (na pokrycie kosztów działalności oraz generowanie zysku). Do końcowej ceny sprzedaży należy również doliczyć podatek VAT równy 23%. Dodatkowo faktura dla klienta zawiera również koszt dostarczenia wyrobów (za transport). Warunki dostaw: Korzystamy z firmy spedycyjnej zarówno do przewozu komponentów od dostawców jak również dostarczając towar do klienta. Koszt transportu zależy od wagi towaru oraz tzw. kilometrówki. Potrzebne są dane: ilość (kg lub ton) przewożonego towaru oraz odległość (na podstawie adresów). Na podstawie kilometrówki (np. GoogleMaps) należy wyznaczać koszt transportu w następujących kategoriach: · Do 250 kg – dostawa samochodem osobowym. Koszt: 1.20 zł/km · Powyżej 250 do 900 kg – samochód dostawczy mały. Koszt: 1.50 zł/km · Powyżej 900 kg do 3 ton – samochód dostawczy średni. Koszt: 1.70 zł/km · Powyżej 3 ton do 8 ton – duży samochód dostawczy. Koszt: 1.90 zł/km · Powyżej 8 ton do 16 ton – ciężarówka typu TIR. Koszt: 2.20 zł/km Do obliczenia zysku za dany miesiąc należy odjąć koszty własne: koszt usług transportowych, koszt zatrudnienia załogi, koszty lokalowe (wynajęcie, amortyzacja, koszty zużycia mediów). Moj diagram ERD ![]() Przygotowalem wstepny diagram ERD,ale nie jest on poprawny poniewaz prawidłowy posiada 14 encji,moglby ktos mi pomoc zedytowac ten diagram tak aby byl poprawny lub stworzyc nowy poprawny? Z gory dzieki za pomoc |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 421 Pomógł: 310 Dołączył: 18.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 00:32 |