Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Walka gracz vs potwór (OPTYMALIZACJA)
kawus121
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 22
Pomógł: 0
Dołączył: 24.04.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tworzę grę przeglądarkową i zastanawiam się jak najlepiej zrobić walkę player vs potwór, oczywiścię w grę wchodzi tylko walka turowa z możliwością wyboru ataku.
Pytanie brzmi czy używać do tego mysql, czy zapisywać dane w formie json w plikach?
Jak najoptymalniej się do tego zabrać?
Go to the top of the page
+Quote Post
markonix
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jaka ma być korzyść z działaniu na JSON w plikach bo nie za bardzo rozumiem?

Po prostu tabela, która pozwoli na wygodne zarządzanie ową walką - kolumny z czasem, zmiennym parametrami i oczywiście powiązanie z konkretnym userem i rodzajem (kategorią) stwora.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Aqu
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 279
Pomógł: 58
Dołączył: 14.07.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Moim zdaniem mysql będzie zdecydowanie wygodniejsze. Ja bym to podzielił na dwie tabele, jedna z takimi danymi jak id gracza, potwór, kto wygrał, czas itp. Druga z poszczególnymi rundami. Gracz rozpoczyna walkę => robisz insert do pierwszej tabeli.

Potem pobierasz wszystkie rundy, jeżeli ich ilość jest większa niż ustaliłeś, to obliczasz kto wygrał i update do pierwszej, koniec walki. Tak samo jeżeli gracz lub potwór zginął.
Jeżeli nie, to wyświetlasz efekt poprzednich rund i formularz dla gracza do wyboru ataku. Gracz wybiera, wysyła formularz a skrypt liczy wszystko i dodaje do drugiej tabeli kolejną rundę. I tak aż do końca.

To tylko przykład, pewnie coś ominąłem, najlepiej rozpisz sobie jak chcesz żeby walka wyglądała, a potem pomyśl jak to zaprogramować.
Go to the top of the page
+Quote Post
kawus121
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 22
Pomógł: 0
Dołączył: 24.04.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tylko tak w grze mam częstą serializację bo co 1s. Gra opiera się o technologię jquery,php,mysql i muszę zrobić to najbardziej optymalnie poniewż jest to gra 2d..

Ten post edytował kawus121 6.05.2013, 19:44:01
Go to the top of the page
+Quote Post
markonix
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie ma znaczenia, i tak musisz mieć dane po stronie serwera dla bezpieczeństwa.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 19.08.2025 - 07:02