Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Reklamacja klienta
Volume
post 14.03.2013, 17:23:54
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 283
Pomógł: 11
Dołączył: 11.10.2004
Skąd: 3c

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Pytanie obecnie hipotetyczne, aczkolwiek czasem spotykam się z czymś takim, nie robię z tego powodu nikomu problemów, tylko staram się poprawić zazwyczaj za free coś co się zepsuło - w końcu to moja wina, że nie przewidziałem jakiś niepoządanych akcji. Jednak nie raz jest to dość uciążliwe, z racji np. tego, że kod pisałem np. rok albo dwa temu i nie jestem z nim na świezo. Wcześniej sam zawsze testuje ile mogę zlecony skrypt, później oczywiście zalecam zrobić to samo klientowi - zazwyczaj klient mówi, że przetestuje a nic nie testuje i potem byki wychodza w praniu;]
Dlatego pytanie, jak się w takiej sytuacji powinno zachować? Jeśli założymy, że okres reklamacji już miną (o ile takowy w ogole był w umowie) - czy widząc, że strona po roku zaczeła się gdzieś sypać powinno się za darmo to zreperować czy jednak rządać zapłaty?
Czy w umowie powinno się takie rzeczy zastrzegać? Jak to najlepiej załatwiać?
Go to the top of the page
+Quote Post
pedro84
post 14.03.2013, 17:55:03
Post #2





Grupa: Nieautoryzowani
Postów: 2 249
Pomógł: 305
Dołączył: 2.10.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Umową. Inaczej sensu nie ma, dla obu stron.

Dodatkowo, testy jednostkowe i funkcjonalne naprawdę pozwalają wyłapać 90% błędów.


--------------------
Google knows the answer...
Go to the top of the page
+Quote Post
Szymciosek
post 14.03.2013, 18:44:17
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 168
Pomógł: 126
Dołączył: 5.02.2010
Skąd: Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Co do samej reklamacji, to wydaje mi się, że dajesz gościowi np. miesiąc/rok na darmowe naprawy, przez ten okres ma czas na wyłapanie wszelkich błędów i wysłanie ich do Ciebie - Ty naprawiasz to za darmo.

Czas zawarty w umowie mija, problemy nie były zgłaszane - koniec... masz luz, a jak coś znajdzie, to zawsze możesz wybronić się tym czasem, na który umówiliście się w umowie.
Pozwala to na pewno na uniknięcie tego co opisałeś, że po x latach gość napisze do Ciebie "Witam Panie X, znalazłem błąd tu i tu... proszę o naprawę"
Go to the top of the page
+Quote Post
skowron-line
post 14.03.2013, 19:56:57
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 340
Pomógł: 542
Dołączył: 15.01.2006
Skąd: Olsztyn/Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Volume @ 14.03.2013, 17:23:54 ) *
Czy w umowie powinno się takie rzeczy zastrzegać? Jak to najlepiej załatwiać?

Wrzuć w sobie do umowy zapis w którym będzie informacja że jeżeli w ciągu X dni od daty przekazania projektu, klient nie zgłasza uwag co do działania systemu uznaje się jego działanie za poprawne. Wszystkie uwagi, problemy zgłoszone po upływie X dni będą objęte dodatkową opłatą w wysokości ..... i tak dalej.

Wiadomo że jeżeli będziesz miał 30dni a po 34dniach klient Ci zgłosi problem to warto by to nie odpłatnie naprawić tak by nie psuć wizerunku firmy, no ale granice pewne są.


--------------------
I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark - Muhammad Ali.
Peg jeżeli chcesz uprawiać sex to dzieci muszą wyjść, a jeżeli chcesz żeby był dobry ty też musisz wyjść - Al Bundy.

QueryBuilder, Mootools.net, bbcradio1::MistaJam
http://www.phpbench.com/
Go to the top of the page
+Quote Post
Szymciosek
post 14.03.2013, 23:23:51
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 168
Pomógł: 126
Dołączył: 5.02.2010
Skąd: Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wysokość tej kwoty raczej powinna być jakaś dynamiczna? W zależności od wielkości projektu itd?
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post 14.03.2013, 23:25:11
Post #6





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




W zależności od ilości poświęconego czasu na modyfikację wink.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
pedro84
post 14.03.2013, 23:39:54
Post #7





Grupa: Nieautoryzowani
Postów: 2 249
Pomógł: 305
Dołączył: 2.10.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Inna ważna uwaga, dla mniej doświadczonych a chcących uniknąć niespodzianek. Raczej nie dla stronek, aczkolwiek w pewnych przypadkach te też tutaj pasują.

Zapisujcie w umowie dokładne wymagania serwerowe jakie aplikacja ma spełnić: wersje oprogramowania, dostępne moduły, pamięć, maksymalny czas wykonywania - im więcej, tym lepiej.


--------------------
Google knows the answer...
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 24.07.2025 - 15:24